جشنواره فرانسوی گراندلیون كه در شهر برادران لومیر برپا شده، از «كلینت ایستوود» بازیگر و فیلمساز قدردانی و جایزه ویژه‌ای به وی اهدا كرد...
 
به گزارش فارس، جشنواره فیلم «گراندلیون» فرانسه جایزه ویژه و افتخاری خود را به این هنرمند قدیمی داد.
«كلینت ایستوود» كه برای فیلمبرداری فیلم جدید خود «آخرت» به فرانسه سفر كرده است، در مراسم ویژه این جشنواره شركت كرد و جایزه خود را از دست «پیری فریمو» از مدیران جشنواره بین‌المللی فیلم كن دریافت كرد.
این جایزه برای اولین بار است كه به یك هنرمند بین‌المللی اهدا می‌شود، به همین خاطر «ایستوود» از دریافت آن ابراز خشنودی و خوشحالی كرد.
جشنواره فیلم «گراند لیون» در شهر لیون فرانسه برپا می‌شود كه محل تولد سینما است. در عین حال این شهر به دلیل قتل عام وحشیانه شهروندان آن در دوران جنگ جهانی دوم توسط نیروهای فاشیست هیتلری شهرت زیادی دارد.
«ایستوود» جایزه خود را در مراسمی دریافت كرد كه سه هزار میهمان در آن حضور داشتند. وی به احترام «آگوستین و لویی لومیر» پیشگامان صنعت سینما كلاه از سر برداشت و گفت: من از بابت 50 سال حضور و استخدام در صنعت سینما به آنها بدهكارم.
جشنواره فیلم «گراند لیون» اختصاص به نمایش برگزیده آثار هنرمندان و فیلم‌های باز سازی شده صنعت سینما دارد.
این جشنواره تازه تاسیس سینمایی از سوی انستیتوی لومیر و پیری فریمو به صورت مشترك برپا می‌شود.
«برتران تاورنیه» فیلمساز قدیمی سینمای فرانسه و مدیر انستیتوی لومیر در این مراسم درباره اهدای جایزه به ایستوود صحبت كرد.
در مراسم اهدای جایزه به ایستوود، یك كلیپ سه دقیقه‌ای از كارهای وی به نمایش درآمد.
ایستوود به مدت 30 روز در كشور فرانسه فیلم جدید خود با نام «آخرت» را فیلمبرداری می‌كند. این نخستین بار است كه وی فیلمی را در این كشور اروپایی می‌سازد. «مت دیمون» نقش اصلی این درام دلهره‌آور ماورای الطبیعه را بازی می‌كند
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com