شروع جشنواره ونیز 2020 با پروتکل های بهداشتی + تصاویر
 فستیوال فیلم ونیز با حضور رئیس هیئت داوران کیت بلانشت کار خود را آغاز کرد. این رویداد اولین فستیوال مهم سینمایی است که از زمان شیوع کرونا به صورت فیزیکی برگزار می‌شود

هفتاد و هفتمین جشنواره فیلم ونیز با وجود کرونا برگزار می‌شود! 

فستیوال فیلم ونیز با حضور رئیس هیئت داوران کیت بلانشت کار خود را آغاز کرد. این رویداد اولین فستیوال مهم سینمایی است که از زمان شیوع کرونا به صورت فیزیکی برگزار می‌شود. همانند اکران فیلم جدید کریستوفر نولان یعنی «تنت» برگزاری این جشنواره هم یکی دیگر از نشانه های بازگشت آرام صنعت سرگرمی به شرایط عادی است.

آلبرتو باربارا مدیر این فستیوال گفته حدود 120 عکاس با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و یک دیوار بین طرفداران و سلبریتی ها، در این فستیوال حضور خواهد داشت، همچنین از تمام مهمانانی که از خارج از اروپا و یا اسپانیا (که همچنان آمار مبتلایان زیادی دارد) به فستیوال می آیند در شرایط ویژه ای در فرودگاه ونیز، تست کرونا گرفته خواهد شد و نمایش فیلم و جلسات مطبوعاتی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تست دمای تب حاضرین، برگزار خواهد شد.

کیت بلانشت در جشنواره ونیز 2020 
کیت بلانشت در جشنواره ونیز 2020

همچنین مدیران هفت فستیوال سینمایی از جمله کن، برلین، لوکارنو، کارلووی واری، روتردام، سن‌سباستین و لندن هم برای نمایش حمایتشان از صنعت سینما که در این دوران آسیب زیادی دیده، در مراسم افتتاحیه این فستیوال حضور دارند.همچنین شیوع کرونا باعث شده مجموع افراد شرکت کننده در فستیوال به 350 نفر تقلیل پیدا کند.

جشنواره ونیز 2020 با رعایت پروتکل های بهداشتی 
جشنواره ونیز 2020 با رعایت پروتکل های بهداشتی

ونسا کربی، پدرو آلمادوار، رجینا کینگ، مت دیلون و تیلدا سوئینتون، بازیگران و فیلمسازانی هستند که قرار است برای نمایش آثارشان به صورت فیزیکی در جشنواره حاضر شوند. سایر ستارگانی که در جشنواره فیلم دارند، از جمله فرانسیس مک دورمند و اندرو گارفیلد احتمالا به صورت مجازی در نشست مطبوعاتی فیلم حاضر شود.

جشنواره فیلم ونیز 2020 
جشنواره فیلم ونیز 2020

برگزاری این جشنواره، نگاه تمام صنعت سینما را به خود معطوف کرده، چرا که بعد از لغو برگزاری کن، برگزاری جشنواره ها و جوایز در ادامه سال معطوف به درست برگزار شدن این فستیوال شده است. 

 

بیشتر بدانید : معرفی داوران جشنواره ونیز 2020

بیشتر بدانید : جشنواره ونیز، اولین رویداد مهم سینمایی بعد از کرونا + تاریخ برگزاری

بیشتر بدانید : تکلیف قدیمی ترین جشنواره سینمایی جهان در سال 2020 مشخص شد

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: سینما دیلی