الهام چرخنده مهاجرت کرد؟! شایعه یا واقعیت؟ + عکس
طبق شنیده‌ها الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون همراه همسرش از ایران خارج شد 

الهام چرخنده از ایران رفت؟

الهام چرخنده بازیگر سینما و تلویزیون طی سال‌ های اخیر پس از تغییر مسیر در فعالیت‌ های حرفه‌ای خود با حواشی فراوانی مواجه بود.

الهام چرخنده پس از آنکه نتوانست حواشی و جنجال‌ های رسانه‌ ای را مهار کند، بعد از یک دوره طولانی مدت سکوت و عدم فعالیت در سینما و تلویزیون، همراه همسرش از ایران خارج شد و برای زندگی به اتفاق سید محمد درویشی به کشور عراق مهاجرت کرد. این زوج مدت کوتاهی است که ازدواج خود را در ایران ثبت کرده‌اند. 

بیشتر بدانید : الهام چرخنده برای بار سوم ازدواج کرد!؟

الهام چرخنده در عراق زندگی می کند؟

پس از انتشار خبر مهاجرت الهام چرخنده مشرق چنین نوشت:

الهام چرخنده پیرامون اخبار منتشر شده مبنی بر اقامت وی در کشور عراق گفت: بنده به مدت سه سال همراه همسرم که یک روحانی است در شهر کربلا زندگی می‌کنم و این روزها که بنا به شرایط بیماری کرونا امکان سفر چندان برای مردم فراهم نیست نائب‌الزیاره تمامی ایرانیان در کربلای عزیز هستم.
چرخنده در همین راستا ادامه داد: اقامت من در شهر کربلا طولانی مدت بوده و این تصمیم هم به واسطه شغل همسرم رخ داده است، اما در کل بسیار از حضور در این مکان مقدس خوشحالم و هر لحظه برایم بهترین ها رخ می دهد. امیدوارم که «امام حسین (ع)» پذیرای من در این شهر باشند.

چرخنده درباره احتمال بازگشت خود به کشور گفت: مهاجرت من به کشور عراق به این شکل نیست که نخواهم به کشور بازگردم، به واسطه شغل همسرم در این کشور زندگی می کنم، طی این مدت بارها به ایران هم آمده ام و باز هم خواهم آمد.

وی درباره فعالیت‌های خود در شهر کربلا خاطرنشان کرد: به اندازه توان و وسعم در این شهر عزیز به فعالیت های فرهنگی می‌پردازم. به هر حال هر جا فرصتی برای نوکری «امام حسین (ع)» باشد من با سر می روم، خوشبختانه از وضعم در شهر کربلا و زندگی در عراق راضی هستم.

بیشتر بدانید : الهام چرخنده و همسرش در افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت + عکس

بیوگرافی الهام چرخنده

الهام چرخنده متولد ۴ تیر ۱۳۵۷ در کاشان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون و مستندساز ایرانی است. وی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۵ با بازیگری در فیلم عروسی مهتاب آغاز کرد. الهام چرخنده همسر سابق فرشید نوابی می باشد. وی پس از ترک تحصیل در رشتهٔ معماری فعالیت های هنری خود را با تدریس طراحی و نقاشی در اصفهان پی گرفت . او و همسر سابقش در دهه ۱۳۸۰ مجری برنامه «ستاره مهاجر» در شبکه ماهواره‌ای مهاجر بودند که برنامه‌ای به سبک آمریکن آیدل بود.

الهام چرخنده
الهام چرخنده

دنیای بازیگری الهام چرخنده

الهام چرخنده با بازی در تله تئاتر شباشب در عرصهٔ بازیگری مطرح شد. همچنین با درخشش در فیلم سینمائی شب یلدا که اولین ایفای نقش وی در سینما بود موفقیت زیادی به دست آورد. این شب ها شاهد بازی بسیار خوب الهام چرخنده در سریال آوای باران هستیم.

الهام چرخنده در سریال آوای باران
الهام چرخنده در سریال آوای باران

خوانندگی الهام چرخنده

چرخنده پیش‌تر به عنوان ترانه‌ سرا و خواننده نیز سابقه کاری دارد و یک آلبوم موسیقی نیز ضبط کرده ‌است.

وی در این باره گفته: کار دیگری که به شدت پیگیر آن هستم این است که امسال پکیجی از اشعارم که مجوز گرفته و توسط فرشید نوابی روی آنها آهنگسازی صورت گرفته و خودم دکلماسیون کردم وارد بازار شود.

جالب اینکه چند کلیپ هم روی آنها ساخته شده که اثر آبرومند به مخاطب ارائه شود. پانزده تراک هم با اشعاری از خودم و فرشید و البته با آهنگسازی او، تمرین شده که آماده هستم تا برای اولین بار الهام چرخنده به عنوان بانوی خواننده روی صحنه برای بانوان بخواند.

وی همچنین مدعی شد که پیشنهادی چند میلیاردی از سوی یک «شبکهٔ ماهواره‌ای» برای بازی در نقش یک مانکن را رد کرده یا پیشنهادهایی از سوی بالیوود داشته که آن‌ها را نیز نپذیرفته. وی همچنین مدعی شد که در مقطعی که خارج از کشور بوده شانس‌ های بسیاری برای برگزاری کنسرت داشته و می‌توانسته در جای خوانندگانی چون گوگوش بنشیند.

حواشی الهام چرخنده 

اظهار نظر جنجالی الهام چرخنده

چرخنده در یک مصاحبهٔ تلویزیونی نوروزی، با نامیدن سید علی خامنه ای با عنوان نائب امام زمان تبریک نوروزی خود را به او تقدیم کرد. این عمل وی واکنش ‌های بسیاری را در رسانه ‌ها و شبکه‌ های اجتماعی در پی داشت.

الهام چرخنده در کنار نرگس آبیار در ملاقات با رهبری
الهام چرخنده در کنار نرگس آبیار در ملاقات با رهبری

بی علاقگی الهام چرخنده به دفن شدن در قطعهٔ هنرمندان

الهام چرخنده در یکی از سخنرانی ‌هایش گفت دوست ندارد که در قطعهٔ هنرمندان، دفن شود؛ البته پیش از او یکی از هنرمندان هوادار جمهوری اسلامی یعنی فرج‌الله سلحشور نیز چنین مطلبی را گفته بود که از دیدگاه هنرمندانی، توهین‌آمیز بود.

ادعای الهام چرخنده مبنی بر چادری کردن ۳٬۹۰۰ نفر

وی در مراسم اکران‌های دانشجویی جشنوارهٔ مردمی ادعا کرد که ۳٬۹۰۰ نفر با کمک او حاضر به استفاده از چادر شده‌اند.

تقدیر مجلس شورای اسلامی از الهام چرخنده

الهام چرخنده، در کمیسیون فرهنگی مجلس نهم حضور یافت و این کمیسیون از وی به خاطر آنچه که آن را فعالیت‌های چرخنده در زمینهٔ دفاع و گسترش فرهنگ ایرانی-اسلامی و حجاب در میان جوانان می‌خواند، تقدیر کرد. احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در این جلسه بیان کرد: جوانان حقیقت کلام را از زبان چرخنده بشنوند.

پروژهٔ یار دوازدهم

الهام چرخنده که به عنوان مجری طرح پروژهٔ یار دوازدهم در حمایت از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ انتخاب شده بود، چندی بعد از این سمت استعفا داد. برخی از هنرمندان نسبت به حضور الهام چرخنده به عنوان مجری طرح، اعتراض داشتند و گفتند اگر وی مجری طرح باشد؛ ما در این پروژه حضور نخواهیم یافت.

کنایه الهام چرخنده به گلشیفته فراهانی

وی در کنایه‌ای تند گلشیفته فراهانی را چنان کوچک خواند که به بیان خود او «اسمش را هم در خاطر نداشت». وی در مورد او گفت که در خارج لباس‌های نامرئی می‌پوشد «کنایه به ماجرای برهنگی‌اش» و اخیراً نیز مدعی شد که در یک فیلم «افغانی» برهنه شده‌است.

توهین چرخنده به یک دانشجو

الهام چرخنده که مدتی را با سخنرانی تبلیغاتی برای حجاب سپری می‌کرد طی سخنرانی‌ای دانشگاه بابلسر با ویژه‌نامهٔ «با من قدم بزن» حضور یافت و در مورد وضعیت پوشش آنجلینا جولی طی سفری که به افغانستان داشت صحبت می‌کرد که در این میان یکی از دانشجویان از او پرسید که: شما نیز در آنجا بودید؟ در همین لحظه در پاسخ به پرسش یکی از حاضران که پرسید شما آنجا بودید؟ چرخنده پاسخ داد: نه، مامانتان بوده! وی در ادامه گفت: زدی ضربتی، ضربتی نوش کن. وی پاسخ توهین‌آمیز خود را این‌گونه توجیه کرد: که کسی که این‌طور می‌گوید باید این‌طور پاسخ بشنود. چرخنده بعدتر این مسئله را تکذیب کرد و مدعی شد فیلم فوق، تقطیع شده‌است.

ماجرای الهام چرخنده و خواهران منصوریان

الهه منصوریان به همراه خواهرش شهربانو منصوریان، ورزشکاران رشتهٔ وشو، در طی یک برنامهٔ ضبط شدهٔ محاوره‌محور در خصوص ماجرای چادری شدنشان گفتند که الهام چرخنده با وعده‌های مالی، شامل خانه و خودرو به اضافهٔ صد میلیون تومان وجه نقد به ازای هر نفرشان به پیش آن‌ها آمد و از آن‌ها خواست تا با هدف تبلیغات چادری شوند. آن‌ها در این رابطه افزودند که پس از انجام اعمالی که درخواست شده بود و علی‌رغم استفاده از چادر با گذشت چند سال خبری از وفای عهد چرخنده نشد و چیزی دریافت نکردند و الهام چرخنده آن‌ها را «بازی» داده است.

 

بیشتر بدانید : اولین صحبت های الهام چرخنده پس از مهاجرت به عراق

بیشتر بدانید : الهام چرخنده سکوت هفت ساله را شکست!

بیشتر بدانید : الهام چرخنده پس از 8 سال در تلویزیون! گاف بزرگ رائفی پور + عکس

بیشتر بدانید : الهام چرخنده با سپاس از رائفی پور به توئیتر و فضای مجازی بازگشت! + عکس

بیشتر بدانید : واکنش الهام چرخنده به ادعای جنجالی خواهران منصوریان + عکس

 

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ