الناز حبیبی، باران کوثری و پرویز پرستویی در جشنواره فجر 99 + تصاویر
 نشست پرسش و پاسخ فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و فیلم «بی‌همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی از ظهر یکشنبه در اولین روز جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد

از اعتراض تند پرویز پرستویی تا آن‌چه باران کوثری را خوشحال می‌کند

نشست پرسش و پاسخ فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و فیلم «بی‌همه چیز» به کارگردانی محسن قرایی از ظهر یکشنبه در اولین روز جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

نشست فیلم «رمانتیسم عماد و طوبا» با حضور کاوه صباغ‌زاده (کارگردان)، مهدی صباغ‌زاده (تهیه‌کننده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره‌پردازی)، پگاه احمدی (تدوین‌گر )، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه) برگزار شد.

محسن قرایی (کارگردان)، جواد نوروزبیگی (تهیه‌کننده)، مرتضی هدایی (مدیر فیلمبرداری)، پرویز پرستویی (بازیگر) و باران کوثری (بازیگر) از عوامل فیلم «بی‌همه چیز» به‌ سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه پاسخ دادند. 

عادل فردوسی پور در جشنواره فجر
عادل فردوسی پور در جشنواره فجر 

در ابتدای این نشست، قرایی درباره اقتباس از نمایشنامه «ملاقات با بانوی سال‌خورده» گفت:
«من حتی پیش از ساخت فیلم اولم، دوست داشتم این اثر را بسازم، اما به دلیل شرایط پیچیده، پرهزینه و پربازیگری که داشت شرایطش را نداشتم.»

او افزود: «اعتقادی به این ندارم که فیلمساز خودش را ملزم بداند در یک روند فکری، تصویری یا سلسله مراتبی کار کند و اعتقادی به این ندارم که چون کار قبلی‌ام در محیط شهری بوده است، دوباره باید سراغ همان کار بروم.»

پگاه احمدی در جشنواره فجر 99
پگاه احمدی در جشنواره فجر 99

در ادامه، پرویز پرستویی درباره شخصیت امیر که در این فیلم ایفا کرده است، گفت: «اولین چیزی که برای من در انتخاب نقش مهم است، دوست داشتن متن و نقش است. محسن قرایی را هم از پیش می‌شناختم و وقتی متن را به من داد، فکر کردم شرح وظیفه من این است که در این فیلم حضور داشته باشم.»

این بازیگر در ادامه با اشاره به ناهنجارهای جامعه گفت: «به عنوان فخر و غرور نمی‌گویم اما گاهی فکر می‌کنم زندگی‌ام همانند شخصیت امیر در این فیلم شده است، مجبورم سکوت کنم و از دردها و ناهنجاری‌ها نگویم. خودم را هم از دنیای مجازی جدا کرده‌ام.»

پرویز پرستویی در جشنواره فجر 99
پرویز پرستویی در جشنواره فجر 99

پرستویی در پاسخ به کم کاری‌اش در سینما و پُر کاری‌اش در عرصه‌های اجتماعی توضیح داد:
«من به عنوان یک هنرمند وظیفه خود می‌دانستم تا کارهایی را که کسی نمی‌تواند انجام دهد یا دولت به آن رسیدگی نمی‌کند، حمایت کنم. این ترجیح من است و ربطی به کم کاری در سینما ندارد. این موضوع برای همان دهه‌های قبل است که وارد این کار شدم، از همان ابتدا به من یاد داده‌اند اگر کم‌کار باشی و گزیده کار، به نفع تو خواهد بود.»

او ادامه داد: «شاید به من بگویند ریاکار هستی اما من این ریاکاری را بسیار دوست دارم. در همین فیلم هم، در نهایت شخصیت امیر فکر می‌کند که دیگر چیزی برای گفتن ندارد و برای همین تعادلش به هم می‌خورد و دست به آن تصمیم می‌زند.»

باران کوثری در نشست خبری جشنواره فجر
باران کوثری در نشست خبری جشنواره فجر

باران کوثری هم در این نشست، در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند با این نقش موفق به گرفتن سیمرغ می‌شود، گفت:
«من از مادرم یاد گرفتم به جایزه فکر نکنم. این به معنی آن نیست که جایزه خوشحالم نمی‌کند. بلکه خوشحال هم می‌شوم اما به این روند سلیقه‌ای فکر نمی‌کنم. گرفتن این نقش برایم جایزه محسوب می‌شود و چه بهتر که از معتبرترین جشنواره فیلم ایران جایزه هم بگیرم یا بابت بازی در این فیلم نامزد شوم.»

fajr.jpg
بازیگران و هنرمندان در جشنواره فجر 99

الناز حبیبی در نشست خبری جشنواره فجر
الناز حبیبی در نشست خبری جشنواره فجر

باران کوثری و کاوه صباغ زاده در نشست خبری جشنواره فجر
باران کوثری و کاوه صباغ زاده در نشست خبری جشنواره فجر

بازان کوثری و جواد نوروز بیگی در نشست خبری فیلم بی همه چیز
باران کوثری و جواد نوروز بیگی در نشست خبری فیلم بی همه چیز

 

بیشتر بدانید : هدیه تهرانی و شهاب حسینی در بی همه چیز + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir