این حراجی که پس از سه سال بار دیگر به فروش آثار هنری مدرن و معاصر روی آورده است، علاوه بر این دو اثر ، کارهای هنری دیگری را نیز از هنرمندان کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در معرض فروش قرار داده است...

به گزارش تابناک،دو اثر خوشنویسی از یک خطاط مصری در حراجی کریستی دبی، شانس اول تبدیل شدن به گران‌ قیمت‌ترین اثرهنری هنرمندان عرب این حراجی را به خود اختصای داد.
میراث آریا نوشت: قیمت پیشنهادی 600 و 800 هزار دلاری از سوی مقامات حراجی کریستی برای دو اثر خوشنویسی یک هنرمند مصری یک روز پیش از شروع مزایده، امید دیگر آثار را برای کسب بیشترین قیمت حراج کم رنگ کرد.
این حراجی که پس از سه سال بار دیگر به فروش آثار هنری مدرن و معاصر روی آورده است، علاوه بر این دو اثر ، کارهای هنری دیگری را نیز از هنرمندان کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در معرض فروش قرار داده است.
یک تابلوی نقاشی خشک و سرد از هنرمندی معلول هندی با دستی مصنوعی ، تصویری عکس مانند روی تابلویی از جنس کتان به نام شام آخر توسط یک هنرمند ایتالیایی که با الهام از تابلوی معروف شام آخر داوینچی، تصاویری از زنان فلسطینی را در عبایه‌هایشان نشان می‌دهد، نمونه‌های به نمایش درآمده این حراجی هستند.
به گفته مقامات برگزار کننده این حراجی، مجموع 304 اثر هنری از کشورهایی همچون ایران،‌عربستان و ترکیه در معرض دید خریداران قرار خواهند گرفت.
کارشناسان درآمد حاصل ازاین حراجی را بین هشت تا 12 میلیون دلار تخمین زده اند.
  
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tabnak.ir