بتی وایت، دختر طلایی تلویزیون درگذشت
 این هنرپیشه در طول ۸ دهه فعالیت، ۸ جایزه امی،‌ یک گرمی و سه جایزه انجمن بازیگران فیلم را دریافت کرد

بتی وایت، هنرپیشه معروف هالیوود درگذشت

 به نقل از گاردین، «بتی وایت»‌ هنرپیشه آمریکایی که بیشتر برای ایفای نقش در مجموعه‌های «برنامه مری تایلر مور»‌ و «دختران طلایی»‌ شناخته می‌شود، در سن ۹۹ سالگی درگذشت.

«وایت»‌ روز جمعه، فقط دو هفته قبل از جشن تولد ۱۰۰ سالگی‌اش درگذشت.

با اعلام خبر درگذشت این هنرپیشه، «جو بایدن»‌ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به او ادای احترام کرد و از «وایت»‌ به عنوان یک «نماد فرهنگی» یاد کرد.

این هنرپیشه در طول ۸ دهه فعالیت، ۸ جایزه امی،‌ یک گرمی و سه جایزه انجمن بازیگران فیلم را دریافت کرد. او که از چهره‌های پیشگام تلویزیون به شمار می‌رفت مسیر حضور در صنعت تلویزیون و اجرا را برای بسیاری از زنان هموار کرد.

این هنرپیشه متولد سال ۱۹۲۲، از سال ۱۹۳۹ فعالیت خود را آغاز کرد. او در طول جنگ جهانی دوم در رادیو مشغول به کار شد و در فاصله ۱۹۴۹ تا ۱۹۵۳ در برنامه گفت و گو محور «هالیوود در تلویزیون» به عنوان یکی‌ از مجری‌ها حاضر شد.

«برنامه بتی وایت»‌ با مجری‌گری «وایت»‌ برای نخستین‌بار در سال ۱۹۵۴  از «ان بی سی»‌ روی آنتن رفت. او همچنین از تهیه‌کنندگان و بازیگران مجموعه «زندگی با الیزابت»‌ بود. اما بازی او در مجموعه «برنامه مری تایلر مور»‌ در دهه ۷۰ میلادی بود که «وایت»‌ را به شهرت رساند. همچنین حضور او در مجموعه «دختران طلایی» که در دهه ۸۰ میلادی پخش می‌شد نام او را به عنوان یک هنرپیشه مشهور تلویزیون بر سر زبان‌ها انداخت.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir