جنجال دیوارنگاره میدان ولیعصر و فاطمه معتمدآریا + تصویر جدید دیوارنگاره
 روز گذشته دیوارنگاره میدان ولیعصر با عنوان «زنان سرزمین»‌ به دلیل اعتراض‌ها و حواشی به سرعت جمع شد

تصویر جدید دیوارنگاره میدان ولیعصر چیست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیوارنگاره ولیعصر که روز گذشته با تصاویری از زنان سرشناس مزین شده بود، در کم‌تر از ۲۴ ساعت جمع شد. این بار دیوارنگاره بدون عکس زنان مشاهیر بر میدان ولیعصر نقش بست.

در دیوارنگاره قبلی تصاویری از چهره‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، اجتماعی و سیاسی همچون پروین اعتصامی، طاهره صفارزاده، بدرالزمان قریب، فاطمه معتمدآریا، نرگس آبیار، ایران درودی، سیمین دانشور، هما روستا، ثریا قاسمی، حمیده خیرآبادی، مرضیه برومند، مریلا زارعی، توران میرهادی، سیده زهرا حسینی، فروغ فرخزاد، پروانه معصومی، مریم میرزاخانی، فاطمه رهبر، بی‌بی‌پروین بختیاری، زهره کودایی دیده می‌شد.

valiasr.jpg
بیلبورد (دیوارنگاره) میدان ولیعصر ۲۴ ساعت قبل

واکنش فاطمه معتمدآریا به دیوارنگاره ولیعصر

بعد از رونمایی از این دیوارنگاره، تعدادی از بانوانی که از عکس هایشان در این طرح استفاده شده بود، ضمن انتقادات تند از این اقدام سازمان اوج، خواستار حذف عکس هایشان از این اثر شدند و این اعتراضات موثر واقع شد و سازمان اوج ناگزیر شد کل تابلو را شبانه پایین بیاورد.

اما جنجال غیرقابل پیش‌بینی آن جایی رخ داده که ساعاتی پیش فاطمه معتمدآریا در ویدئویی که داخل خودرو و در حال عبور از میدان ولیعصر گرفته شده، با شمایلی که در ادبیات رسمی آن را «کشف حجاب» می‌نامند و در حالی که به شدت گریه می‌کند و فریاد می‌زند، خودش را مادر مهسا و مادر سارینا و نیکا معرفی می‌کند و از تصویر دیوارنگاره میدان ولیعصر اعلام برائت می‌کند.

motamedaria.jpg
کشف حجاب فاطمه معتمدآریا

اما به دلیل اعتراض‌ها سازمان اوج این دیوارنگاره را جمع و اعلام کرد به زودی دیوارنگاره جدیدی جایگزین می‌کند.

شب گذشته مهرداد معظمی، مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی اوج، متولی این دیوارنگاره  با انتشارِ توییتی درباره این اتفاق چنین توضیح داده بود: «ما به عنوان سازمان هنری - رسانه‌ای اوج همواره یکپارچگی ایران عزیز را مدنظر قرار داده‌ایم. تصویر دیوارنگاره تلاش کرده برای پاسداشت مقام زن، تعداد اندکی از زنان موفق سرزمین‌مان ایران را معرفی کند، برای این روزها که همه جا حرف از زنان است.» او در ادامه نوشته بود: «همه باید سعه صدر خود را برای ایران بالا ببریم. ما در یک کشتی هستیم. چه بخواهیم چه نخواهیم.»

valiasr2.jpg
بیلبورد (دیوارنگاره) میدان ولیعصر ۲۴ ساعت بعد

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir/sabakhabar.ir