شاهین صمدپور بازداشت شد + بیوگرافی
شاهین صمدپور تهیه کننده و مجری و برنامه ساز و کارگردان و گزارشگر جنجالی تلویزیون بازداشت شد

شاهین صمدپور کیست؟

فاطمه دانشور، عضو پیشین شورای شهر تهران با انتشار استوری در اینستاگرام خبر از دستگیری شاهین صمدپور در دادسرا اوین در ظهر یکشنبه را اطلاع داده است که البته این خبر تاکنون از هیچ ارگان رسمی ای تایید نشده است. فاطمه دانشور امروز دوشنبه نیر یک استوری منتشر کرد که نشان می دهد شاهین صمدپور هنوز بازنگشته است که همین بازداشت او را قوت می دهد.

براساس برخی صحبت‌های کاربران فضای مجازی، به نظر می‌رسد صمدپور بعد از ساخت مستندی در مورد یکی از کشته شدگان در اغشاشات بازداشت شده است.

shahin-samadpour.jpg

بیوگرافی شاهین صمدپور

 شاهین صمدپور متولد 27 بهمن 1360 در تهران مستندساز ، مجری ، کارگردان و تهیه کننده تلویزیون اهل ایران است که با مستند تلویزیونی شوک که از شبکه سه پخش میشد ، به شهرت رسید.

دانش آموخته رشته تکنولوژی آموزشی است و در حال حاضر به صورت مستقل در فضای مجازی و در صفحه اینستاگرام خود فعالیت می کند .

صمدپور فرزند طلاق است و پدر و مادرش در کودکی از هم جدا شدند. مادرش کارمند اتاق بازرگانی و پدرش صاحب شرکت تعمیرگاهی بود. تک فرزند خانواده بود که در 5 سالگی پدر و مادرش از هم طلاق گرفتند ، علت این جدایی اعتیاد شدید پدر به تریاک و هروئین بود که حاضر به ترک آن نیز نشد

بی خبری از پدر

تا مدت ها حضانت او به پدر معتادش سپرده شد تا اینکه با تلاش مادر و شدت گرفتن اعتیاد پدر او برای همیشه از خانه پدر فرار و نزد مادرش رفت بعد از این ماجرا و چند دیدار با پدر دیگری خبری از او تا به الان ندارد.

شاهین بصورت جدی فعالیت هنری خود را از 10 سالگی با حضور در کانون هنری حر با سرپرستی سید جواد هاشمی شروع کرد و در 11 سالگی جایزه بهترین بازیگر تئاتر کشور را بدست آورد.

ورود به تلویزیون

فعالیت هنری اش را ادامه داد تا اینکه از سال 1377 که 17 ساله بود بعنوان دستیار سوم کارگردان وارد تلویزیون شد و تا مدتی بعنوان مدیر تولید و مدیر برنامه ریز فعالیت می کرد.

برنامه شوک

وی با برنامه جنجالی شوک به شهرت رسید و کارگردانی و اجرای او در برنامه مستند و چالشی شوک مورد توجه بینندگان قرار گرفت و یکی از برنامه هایی بود که میلبون ها بیننده داشت.

همچنین در سال 1393 با ساخت مستند سینمایی آقای خاص درباره مرتضی پاشایی نیز دوباره درخشید و به چهره محبوب تلویزبون و ساخت برنامه هایی چالشی با موضوع جامعه و جوانان تبدیل شد.

شاهین صمدپور ازدواج نکرده و مجرد است.

مدتی در بسیاری از رسانه ها تصاویری را به عنوان همسر شاهین صمدپور معرفی کردند که شاهین صمدپور آن را تکذیب کرد.

جنجال شاهین صمدپور با دنیا جهانبخت

ماجرا از آنجا شروع شد که شاهین صمدپور مستندساز ، در اینستاگرامش با انتشار ویدیویی کوتاه ، از موضوع برنامه شوک این هفته رونمایی کرد و نوشت : «بعد از یک سال و نیم ، قسمت اول از سری جدید مجموعه شوک ، غوغای مجازی/ از ماجرای طناب دور گردن تا پخش عکس های وحید تا اتفاقات مازندران همه در شوک این هفته.مستند اجتماعی ...جمعه ساعت بیست و دو بیست شبکه سه»

پس از آنکه مشخص شد در برنامه شوک این هفته قرار است به ماجرای خودکشی دوست دختر سابق ساسی مانکن و همچنین پسر مشهور تلگرامی ، پرداخته شود ، دنیا جهانبخت (دوست دختر سابق ساسی مانکن با بیش از 6 میلیون فالوور در اینستاگرام) که در مستند مورداشاره درباره او سخن به میان آمده و لحظاتی از ویدیوی مشهور او که طناب دورگردن اش انداخته تا خودکشی کند ، قرار است پخش شود ، در صفحه اینستاگرامش حمله ای به این مستندساز انجام داد.

او تجربه بازیگری در تله فیلم فرجام با مضمون پلیسی و تلفیقی از ژانر وحشت و جنایی همراه است و داستان نیما امینی با بازی حسین مهری ، جوان دانشجویی را روایت می کند که به جرم قتل دختری به اعدام محکوم شده است.

گزارش فیلترینگ تلگرام

زمانی که تلگرام فیلتر شد شاهین صمدپور گزارش هایی تهیه کرده که درباره عوارض و وضعیت گروه های فعال در تلگرام بود که گزارش صدا و سیما درباره خوشحالی مردم از فیلتر کردن تلگرام را کلا رد کرده و واقعیت آن را به مردم نشان داد.

مجموعه تلویزیونی شکلات تلخ با اجرای بهنوش بختیاری با رویکردی مستندگونه به تهیه کنندگی و کارگردانی شاهین صمدپور که ضبط 13 قسمت از 26 قسمت این مجموعه تلویزیونی به اتمام رسید و قرار بود به روی آنتن شبکه نسیم برود که به دلیل اجازه نداشتن برای کار و همچنین جداشدنش از تلویزیون این برنامه پخش نشد.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: shahraranews.ir