بهترین فیلم‌های علمی تخیلی سینمای جهان در دهه اخیر معرفی شدند و «هوش مصنوعی» محصول سال 2001 به كارگردانی «استیون اسپیلبرگ» در صدر این فهرست ایستاد...
 
به گزارش ایسنا،درام تریلر«باستانی» به كارگردانی «شین كاروث» و محصول سال 2004 كه درباره دو نفر كه با اختراع یك ماشین زمان زندگی خود را برای همیشه دگرگون شده می‌یابند، رتبه دوم این فهرست را به خود اختصاص داده است.
فیلم «دانی داركو» به كارگردانی «ریچارد كلی» محصول 2001 با بازی «جیك گیلنهال» كه برخورد انسان با یك خرگوش – انسان غول پیكر به نام «فرانك» را روایت می كند،رتبه سوم بهترین فیلم‌های علمی تخیلی دهه اخیر را كسب كرده است.
«فرزندان بشر» به كارگردانی «آلفونزو كائوران» محصول سال 2006 به همراه تریلر اقتباسی «جاده» به كارگردانی «جان هیل كاوت» و بازی «ویگو مورینتس» محصول 2009 و فیلم «ماه» محصول 2009 به كارگردانی «دانكن جونز» رتبه‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص داده‌اند.
بنابراین گزارش، «جنگ دنیاها» به كارگردانی «استیون اسپیلبرگ» محصول 2005، فیلم «طلوع خورشید» به كارگردانی «دنی بویل»، «پرستیژ» ساخته «كریستوفر نولان» و «جعبه» ساخته «ریچارد كلی» رتبه‌های آخر لیست بهترین فیلم‌های علمی -تخیلی دهه اخیر را درسینما كسب كرده‌اند
 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir