روزنامه سیدنی هرالد استرالیا به نقل از مجموعه آثار توریستی مشهور «سیاره تنها» ازمیان فهرست 1000 گانه از بهترین نقاط توریستی جهان ،ده مقصد توریستی برتر كریسمس را در سرتاسر جهان به توریست‌های خارجی معرفی كرد...

به گزارش هم صدا، مجموعه كتاب های توریستی «سیاره تنها» در توصیه ای به مسافران برای گذراندن تعطیلات، شهرهای بیت الحم، نورمبرگ ، زوریخ ،توكیو و شش مقصد برتر دیگر را به عنوان ده مقصد برتر كریسمس جهان را اعلام كرد.
روزنامه سیدنی هرالد استرالیا به نقل از مجموعه آثار توریستی مشهور «سیاره تنها» ازمیان فهرست 1000 گانه از بهترین نقاط توریستی جهان ،ده مقصد توریستی برتر كریسمس را در سرتاسر جهان به توریست های خارجی معرفی كرد.
به گزارش خبرگزاری میراث فرهنگی، از میان این ده مقصد برتر نخستین مكان اعلام شده ،شهر بیت الحم در كرانه غربی است. كه به عنوان اولین جاذبه توریستی ایام كریسمس درباره آن آورده است:«كریسمس یك فسیتوال جهانی است و فارغ از هر مذهب و قوم و كشوری برای همه واقعه ای شاد و نشاط انگیز است.»
این مقاله تاكید كرده است كه این شهر از آن رو كه زادگاه عیسی مسیح بوده در شرایط امروز كه نیاز به تسامح و گذشت جهانی است دشوار است كه انكار كنیم معنای واقعی كریسمسبه نظر می رسد كه تقریبا فراموش شده است. این مقاله سفر زیارتی به این شهر را فرصتی برای یاداوری معنای واقعی كریسمس دانسته است.
دومین مكانی كه دراین مقاله از آن یاد شده روستای«سنتا كلاوس» در فنلانداست و سومین محل شهر نیویورك در امریكا به سبب فیلم های بی شمار و تزیینات عجیب و غریب آن به ویژه بلندترین درخت كریسمس جهان كه دراین ایام دراین شهر به نمایش در می آید.
سواحل بوندی در استرالیا، مراسم نیمه شب در واتیكان، دابلین در ایرلند، نورمبرگ در آلمان به دلیل بازار ویژه كریسمس در این شهركه شهرت جهانی دارد، سپس زوریخ در سوییس به دلیل شكلات های ویژه ، كوهستان و برف كه عجایبی از مراسم كریسمس را به توریست های ناآشنا عرضه می كند.
اما شهر توكیو در ژاپن كه كشوری غیر مسحیی است نیز در ردیف نهم این جدول قرار گرفته و علت آن هم صرف نظر از چراغانی های زیبا و خلاقانه این شهر در این ایام بلكه همان روح آزاد اندیشی مردم دراین كشور است كه به رعم برگزاری مراسم سال نو سنتی دراین كشور كه بسیار مهم تر و باشكوه تر از كریسمس برگزار می شود اما مراسم كریسمس دراین كشور هنوز نمایشگر جنبه های بسیار جالبی از فرهنگ و روح مردم این كشور به توریست های خارجی است.
و بالاخره دهمین مقصد توریستی ویژه ایام كریسمس سن خوزه در پورتوریكو ذكر شده است كه در این مقاله جزیره ای كوچك اما با شخصیتی بزرگ توصیف شده است. این جزیزه به عنوان یك مقصد آفتابی برای ایام كریسمس معرفی شده كه با برگزاری مراسم و ایین های دینی و جشن های شاد و پرنشاط بومی همراه است.
  
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:  hamseda.ir