در درون این گودال، اشیای‌ تاریخی هم‌چون تعدادی ظرف سفالی،‌ چند تکه از یک قبضه شمشیر و چند قطعه ظرف مفرغی یافت شد...
 
به گزارش میراث آریا (chtn)یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف یک مجموعه تاریخی مربوط به دوره اشکانی در کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.
 به نقل اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛‌ جانشین یگان حفاظت این سازمان گفت:بنابر گزارش پایگاه یگان حفاظت شهرستان کهگیلویه در تاریخ ششم دی ماه سال جاری گودالی به ابعاد 3 در 12 سانتی‌متر و به ارتفاع یک متر که احتمالاً متعلق به یک گور دست جمعی بوده است کشف شد.
سرهنگ ساکی افزود: در درون این گودال، اشیای‌ تاریخی هم‌چون تعدادی ظرف سفالی،‌ چند تکه از یک قبضه شمشیر و چند قطعه ظرف مفرغی یافت شد.
وی با اشاره به این‌که همه اشیای تاریخی کشف شده متعلق به دوران اشکانی است افزود: همچنین کارکنان یگان حفاظت این استان در تاریخ هشتم دی ماه موفق به کشف یک دستگاه فلزیاب و دستگیری یک نفر بومی در محوطه سپیدار شهرستان بویر احمد شدند.
جانشین فرماندهی یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: کارکنان یگان حفاظت استان فارس نیز ضمن کشف دو قطعه مجسمه بدل و دستگیری 5 نفر، موفق به انهدام یک باند قاچاق اشیای تاریخی در نزدیکی روستای سیدان شهرستان مرودشت شدند.
این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: هم میهمانان می‌توانند هر گونه اطلاعات و گزارش جرم علیه مواریث فرهنگی کشور را با شماره تلفن‌های 22751214-021 و 22744673-021 به صورت شبانه‌روزی برای پیگیری و رسیدگی به این یگان مخابره کنند
  
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:  chtn.ir