در سالمرگ نیما یوشیج، ویژه برنامه های «پدر شعر نو» و «می تراود مهتاب» از شبكه جهانی صدای آشنا پخش خواهد ‌شد...

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امورمخاطبان شبکه جهانی صدای آشنا، گروه جامعه و زندگی با ویژه برنامه «پدر شعر نو» مروری خواهد داشت بر زندگی و آثار «نیما یوشیج» و «علی دهباشی» به عنوان كارشناس ادبیات در ارتباط با ظهور اشعار نیما در دوران معاصر در مقابل سبك شاعران دیگر مطالبی را ارائه خواهد كرد.
پروانه اسدی سردبیر، نرگس اصفهانی گوینده و احمد یوسفی تهیه کننده این ویژه برنامه اند.
«پدر شعر نو» چهارشنبه شانزدهم دی ساعت 11:00 به وقت تهران برابر با ساعت 07:30 به وقت گرینویچ از کانال اروپای شبكه جهانی صدای آشنا پخش می‌شود.
گروه هنر و ادبیات شبکه جهانی صدای آشنا نیز با ویژه برنامه «می تراود مهتاب»، ضمن مرور زندگی و شعر نیما، به بررسی و نقد اشعار وی و آثاری که درباره نیما نگاشته شده است، می پردازد. آشنایی با خانه و موزه نیما،  مرور خاطرات شنیدنی از زبان دوستان نیما از جمله مفتون امینی و سیمین دانشور و بررسی مقام ادبی نیما یوشیج، از دیگر بخش های این ویژه برنامه خواهد بود.
محمدرضا محمدی سردبیر، بهزاد بهادر تهیه کننده و امیر پیرمرادی گوینده این ویژه برنامه هستند.
"می تراود مهتاب" چهارشنبه شانزدهم دی ساعت 01:00 به وقت تهران برابر با ساعت 21:30 به وقت گرینویچ و تکرارش ساعت 14:30 به وقت تهران برابر با ساعت 11:00 به وقت گرینویچ از کانال آمریکای شبکه جهانی صدای آشنا پخش خواهد شد.
نشانی وب سایت شبکه جهانی صدای آشنا www.sedayeashna.ir
شماره تماس روابط عمومی 22164131 ، 22652327
  
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir