...اول تیرماه به دوشنبه‌ها منتقل شود و مسئولان سینماها به مدت سه ماه فرصت دارند تا این تغییر را به شکل مناسبی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.. .

براساس مصوبه شورای صنفی نمایش، از اول تیرماه سال جاری بجای روزهای شنبه، دوشنبه ها بلیط سینماها نیم بها خواهد بود.

«محمدرضا صابری» سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت وگو با خبرنگار سرویس هنری برنا ضمن اعلام این خبر افزود: نخستین جلسه شورای صنفی نمایش امروز با حضور سید رضا میركریمی، مدیر عامل خانه سینما و اعضای شورا در خانه سینما برگزار شد که در پایان جلسه نسبت به تخلفی که سینما عصرجدید برای اکران فیلم های نوروزی کرده بود، رسیدگی شد.

وی در ادامه گفت: شكایتی از طرف سینما قدس كه سرگروه سینماهای نمایش دهنده «دایره زنگی» است، به شورا ارائه شد كه سینما عصر جدید در ایام نوروز اقدام به نمایش فیلم مربوط به این گروه سینمایی کرده است. شورا هم به پخش کننده این فیلم تذکرات لازم را داده بود اما متاسفانه به دلیل بی توجهی آنها، این اتفاق افتاد و به علت تحقیقاتی كه رئیس شورا و اكثر اعضا به عمل آورده بودند، تخلف این سینما برای همه محرز شد و همچنین پخش کننده فیلم نیز توبیخ کتبی شد.
وی افزود: براساس نظر اعضای شورا از روز چهارشنبه این هفته نیز فیلم «پابرهنه در بهشت» به كارگردانی بهرام توكلی به مدت سه هفته در سینما عصر جدید اكران خواهدشد. همچنین سالن 2 سینما عصر جدید كه موظف به اكران فیلم «به همین سادگی» بود، نیز باید این فیلم را اكران كند.

عضو هیئت مدیره انجمن سینماداران در ادامه اظهارکرد: سینما ایران هم تخلفی در زمینه نمایش فیلم «دایره زنگی» داشت که با توجه به این تخلف و تماس رئیس شورا با دفتر پخش فیلم «دایره زنگی» و عدم بروز عكس‌العملی از سوی این دفتر، هدایت فیلم نیز از سوی شورا به طور كتبی توبیخ شد.
صابری به مصوبات دیگر این شورا اشاره کرد و افزود: در این جلسه بحث مربوط به بلیط نیم بهای سینماها در روزهای شنبه بررسی شد و تصمیم بر این شد که استفاده از بلیط نیم ‌بها كه مختص به روزهای شنبه بود از اول تیرماه به دوشنبه‌ها منتقل شود و مسئولان سینماها به مدت سه ماه فرصت دارند تا این تغییر را به شکل مناسبی به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

سخنگوی شورای صنفی نمایش تصریح كرد: گروه سینمایی آفریقا فیلم «زن‌ها فرشته‌اند»، گروه سینمایی استقلال فیلم «تلافی» و گروه سینمایی قدس فیلم «تیغ‌زن» را به عنوان فیلم‌های اكران دوم نوروز خود انتخاب كرده‌اند و برای سینما عصر جدید هم از طرف شورای صنفی نمایش فیلم «ایستگاه بهشت» به كارگردانی نادر مقدس انتخاب شده است.

وی در پایان گفت: فیلم «همیشه پای یک زن در میان است» به کارگردانی کمال تبریزی هم بعد از «تیغ زن» در گروه سینمایی قدس اکران خواهدشد.

منبع : www.fararu.com