ركورد پیشین گران ترین اثر هنری جهان، 6 سال قبل نیز توسط یك خریدار ناشناس برای خرید تابلوی نقاشی پابلو پیكاسو «پسری با پیپ» در سال...

فارس: حراج ساتبی اعلام كرد: مجسمه آلبرتو جاكومتی مجسمه‌ساز سوئیسی با نام «مردی كه راه می‌رود» (L'homme qui marche I) ركورد گران‌ترین اثر هنری را از آن خود كرد.

این مجسمه برنزی كه در سال 1960ساخته شده است در 8 دقیقه به قیمت 65 میلیون پوند ( 104 میلیون و 300 هزاردلار) فروخته شد.

قیمت فروش این مجسمه كه یكی از مهم‌ترین آثار هنری هنرمند سوئیسی قرن بیستم است، 12 تا 18 میلیون پوند برآورد شده بود؛ قیمت برنده كه با 12 میلیون پوند آغاز شده بود توسط فردی ناشناس از طریق تلفن پیشنهاد شد و 10 رقیب برای خرید این اثر هنری با یكدیگر رقابت می‌كردند كه در نهایت پیشنهاد 65 میلیون پوند برنده این مزایده شد.

سخنگوی حراج سابتی گفت: این قیمت بالاترین قیمت كارهای هنری فروخته شده در حراج است.
ركورد پیشین گران ترین اثر هنری جهان، 6 سال قبل نیز توسط یك خریدار ناشناس برای خرید تابلوی نقاشی پابلو پیكاسو «پسری با پیپ» در سال 1906، به قیمت 104 میلیون و 200 هزار دلار در حراج سادبتی ثبت شده بود؛ این ركورد، فروش 82 میلیون دلاری ونگوك در سال 1990 با نام "دكتر گاچت " را تحت‌الشعاع قرار داد و همچنین نخستین نقاشی 100 میلیون دلاری شناخته شد.

به نوشته ریانووستی، آلبرتو جاكومتی، مجسمه‌ساز سوییسی پس از جنگ جهانی دوم مجسمه‌هایی را از جنس برنز و با موضوع انسان خلق كرد كه همین امر شهرت بسیاری را برای وی دربرداشت.
نمونه‌های آثار وی در تمامی موزه‌های دنیا از جمله باغ موزه هنرهای معاصر تهران موجود است.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: fardanews.com