نكته دیگر در مورد جان اشتاین بك این است كه او اول به حزب كمونیست گرایش داشت، اما در اواخر عمر از این گرایش چشم پوشید و انصراف داد. او در كالیفرنیا به دنیا آمده بود اما...

به گزارش جام جم، «موش‌ها و آدم‌ها»! لابد خیلی‌های‌تان اسم این كتاب را شنیده‌اید یا آن را خوانده‌اید. خب امروز روز تولد نویسنده این كتاب است. كسی كه با نوشتن این كتاب و كتابی دیگر با عنوان «خوشه‌های خشم» اول جایزه پولیتزر و بعد جایزه نوبل ادبی را برد. این 2 كتاب در واقع داستان آدم‌هایی از جامعه آمریكا است كه به طبقات فرودست این جامعه تعلق دارند و مسائل و مشكلاتشان بسیار است.
  كتاب‌های این نویسنده بسیار پرفروش بود و هنوز هم البته خواننده دارد. نكته دیگر در مورد جان اشتاین بك این است كه او اول به حزب كمونیست گرایش داشت، اما در اواخر عمر از این گرایش چشم پوشید و انصراف داد. او در كالیفرنیا به دنیا آمده بود اما ایرلندی تبار بود و در همان ایالت هم تحصیلات خود را آغاز كرد و بعدها در دانشكده استنفورد در رشته زیست‌شناسی تحصیلات خود را ادامه داد، ولی بی این كه مدركی بگیرد، دانشگاه را رها كرد و تن به هر كاری برای زنده ماندن داد.
از جمله روزنامه‌نگار هم شد و فعالیت مطبوعاتی هم داشت. در همین ایام بود كه نوشتن را آغاز كرد هر چند در آغاز با استقبال مواجه نشد اما رفته رفته خوانندگان آمریكایی كشفش كردند و شهرت و ثروت به او روی آورد.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir