برگزاری بزرگداشت‌ها برای هنرمندان از دنیا رفته عرصه موسیقی ، یكی از اقدامات كار گروه موسیقی ایكوم در سال جدید است. ..
 بزرگداشت «حاج قربان سلیمانی» و «احمد عاشورپور» و 2 آهنگساز آلمانی در تهران برگزار می‌شود.  
«پیمان سلطانی» رهبر اركستر ملل و مدیر كار گروه موسیقی ایكوم در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی  برگزاری بزرگداشت‌ها برای هنرمندان از دنیا رفته عرصه موسیقی ، یكی از اقدامات كار گروه موسیقی ایكوم در سال جدید است.
وی افزود: بر این اساس، امسال بزرگداشت «حاج قربان سلیمانی» و «احمد عاشورپور» را برگزار خواهیم كرد.
سلطانی ادامه داد: امسال در كنار این دو هنرمند، بزرگداشت‌هایی را نیز برای «كارلهاینز اشتوك‌هاوزن» و «جرج لیگتی»آهنگسازان سرشناس آلمانی برگزار خواهیم كرد.
رهبر اركستر ملل در خصوص انتخاب این هنرمندان برای برگزاری بزرگداشت، گفت: حوزه فعالیت‌ ما، حوزه جغرافیای خاصی نیست بلكه فعالیت‌ ما حوزه‌ای بین‌المللی دارد، بنابراین در تمام دنیا همه مواردی كه مربوط به حوزه موسیقی و میراث بشری می‌شود، مورد توجه ما قرار می‌گیرند.«اشتوك‌هاوزن» و «لیگتی» هر دو سال گذشته فوت كردند و هر دو از پر اهمیت‌ترین موسیقی‌دانان جهان هستند. همچنین «هاوزن» جز معدود آهنگسازان معاصر است كه در ایران توجه زیادی به آثارش صورت گرفته است.
وی ادامه داد:«عاشورپور» و «حاج قربان»نیز چهره‌های مقامی ایران هستند. البته این مسئله را برای دیگر هنرمندان نیز در نظر خواهیم گرفت.
این آهنگساز با اشاره به برگزاری بزرگداشتی برای «ثمین باغچه‌بان» اظهار داشت: «باغچه‌بان» یكی از مهم‌ترین آهنگسازان ما است و در حدی كه توان داریم و بتوانیم برنامه‌ریزی كنیم، تلاش‌مان را در برگزاری بزرگداشتی برای وی انجام می‌دهیم.
سلطانی در خاتمه در خصوص زمان و مكان برگزاری این بزرگداشت‌ها خاطر نشان كرد: ما خانه هنرمندان را برای این برنامه‌ها در نظر گرفته‌ایم اما هنوز زمان برپایی آنها مشخص نیست.
 
منبع : farsnews.com