این نامه را همسر «ناپلئون» در ششم آوریل 1814 به پسرش نوشت : «همه چیز تمام شدپدرت دارد استعفا می‌دهد.من گیجم و افسردگی وحشتناکی دارم.»...
 
به گزارش ایسکا نیوز، نامه هایی که همسر «ناپلئون» برای وی نوشته بود در «پاریس» فرانسه چوب حراج خورد و صدها هزار پوند فروخته شد.
«ژوزفین» 1796 میلادی با «ناپلئون بناپارت» ازدواج کرد و سال 1810 از وی طلاق گرفت.این زن در سال 1814 و درست یک سال پیش از نبرد «واترلو» در کاخ «ملمزون» پاریس قربانی ذات الریه شد.
دو قرن بعد 50 نامه خصوصی «ژوزفین» که از پیش از ازدواج تا آخرین روزهای عمرش برای «ناپلئون» و پسر خود نگاشته بود در حراجی فونتن بلوی پاریس 500 هزار پوند به فروش رسید.
در میان همین یادگارها ، نامه‌ای از «ژوزفین‌» به پسرش دیده می‌شود که 80 هزار پوند فروخته شد.این نامه را همسر «ناپلئون» در ششم آوریل 1814 به پسرش نوشت : «همه چیز تمام شدپدرت دارد استعفا می‌دهد.من گیجم و افسردگی وحشتناکی دارم.»
گفته می شود این نامه‌های تاریخی را مجموعه‌داران بریتانیایی خریدند.پیش تر شمشیر روکش طلای ناپلئون بناپارت «ناپلئون بناپارت» در کاخ «فونتین بلین» در جنوب پاریس چوب حراج خورد و 4/6 میلیون دلار فروخته شد.
شمشیر امپراتور پیشین فرانسه که 200 سال از ساخت آن می گذرد و جزو میراث خانوادگی بناپارتها به شمار می آید آخرین سلاحی بود که او به کمر بست.گزارش ایسکانیوز می افزاید ، این سلاح سرد 100 سانتی متر طول دارد و انحنای تیغه اش زیبایی چشم نوازی به آن بخشیده است.
به گفته کارشناسان ، خمیدگی شمشیر «ناپلئون» الهام گرفته از سلاح های سرد مصری است و او در مبارزه با این کشور فهمید در بریدن سر بسیار موثر است.
«ناپلئون» پیش از آن که بر تخت امپراطوری فرانسه بنشیند سال 1800 میلادی از شمشیر طلایی در جنگ «مارنگو» استفاده کرد و خیلی ها را با آن کشت.
او پس از جنگ ، سلاح خود را به عنوان هدیه عروسی به برادرش داد.«ناپلئون» پنجم مه 1822 جان سپرد
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: iscanews.ir