این یافته تابوتی گچی به طول یک متر و با چهره‌‌ای از یک زن را نشان می‌دهد که ردایی رومی برتن کرده و به احتمال زیاد جسد مومیایی شده...
 
به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان مصری یک جسد مومیایی شده رومی را درون تابوتی آهکی و تزیین شده به همراه نقاب‌هایی گچی در گورستانی باستانی کشف کردند.
این یافته تابوتی گچی به طول یک متر و با چهره‌‌ای از یک زن را نشان می‌دهد که ردایی رومی برتن کرده و به احتمال زیاد جسد مومیایی شده زن یا دختری یونانی-‌رومی را متعلق به 2300 سال پیش تشکیل می‌دهد.
زاهی هاواس، رئیس شورای عالی عتیقه جات مصر گفت:‌کارشناسان کاملا مطمئن هستند که این مومیایی یک زن است.زنی کوتاه قد که به دلیل مومیایی شدن کمی از جثه خود را ازدست داده و یا یک زن بسیار جوان بوده است.
علاوه بر این تابوت، باستان‌شناسان در واهه بحاریا،‌در 300 کیلومتری جنوب غرب قاهره، یک صفحه طلایی منقوش و منسوب به فرزندان هوروس، خدای آسمان مصر باستان و گلدان‌هایی سفالی و شیشیه‌ای را نیز کشف کرده بودند.
این منطقه که در حدود 14 قبر در آن شناسایی شد، برای اولین بار حین گود برداری منطقه‌ای برای احداث مرکز جوانان کشف شده بود.
گفتنی است پیش از این نیز در سال 1996 باستان‌شناسان در همین منطقه موفق به کشف قبرستانی وسیع به همراه صدها مومیایی در آن شده بودند
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir