پروژه سینمایی «شهرزاد» درباره شخصیت شهرزاد، قصه‌گوی هزار و یك شب، یكی از 4 پروژه‌ جدید «تهمینه میلانی» است .

  
  «تهمینه میلانی» درباره فیلم سینمایی «شهرزاد» به خبرنگار سینمایی فارس گفت: نگارش فیلمنامه «شهرزاد» را از سال گذشته شروع كردم و با عشق آن را نوشتم. این فیلم فقط درباره شخصیت شهرزاد داستان هزار و یك شب است.
میلانی در ادامه گفت: «شهرزاد» اولین زن تاریخ است كه هنر درمانی كرده است. هنردرمانی در دنیای مدرن باب شده است ولی «شهرزاد» به عنوان شاهزاده خانم ایرانی نخستین هنردرمان است كه با گفتن قصه برای شوهرش به او نشان می‌دهد كه در دنیای آدمهای بد و خوب وجود دارند و ذهن او را نسبت به انسان‌ها مثبت می‌كند.
كارگردان «تسویه حساب» گفت: این فیلم در فضا و دوران قدیم می‌گذرد و چون بسیار پرهزینه است باید سرمایه‌گذار خارجی برایش پیدا كنم.پیشنهاد من برای ساخت این فیلم ، كشورهایی چون مراكش و یا تاجیكستان است كه فضایی شبیه به ایران قدیم را دارند،است.‌
وی افزود:این پروژه باید پروداكشن و عوامل بین‌المللی داشته باشد و باید برنامه‌ریزی دقیقی روی آن انجام شود و شرایط مناسب تولید برایش فراهم شود.
میلانی درباره دیگر پروژه خود با عنوان «راز چمدان» كه از سال گذشته قرار بود در هند و با عوامل و بازیگران هندی آن را بسازد، گفت: زمان دقیق ساخت فیلم «راز چمدان» هنوز مشخص نیست، طرح اولیه فیلمنامه تصویب شده و باقی قضایا به كمپانی هندی بستگی دارد، قرار شد آنها، یك سناریست را انتخاب كنند تا فیلمنامه را بنویسد چون داستان آن كاملا هندی است.
وی ادامه داد:این فیلم كاملا زنانه است كه طبق برنامه‌ریزی قبلی، می‌خواستم ماه اكتبر آن را بسازم اما به تاخیر افتاد.
این كارگردان سینما همچنین قصد دارد،فیلمی با عنوان «چگونه بدبخت شویم» را بسازد كه با زبان طنز به مفاهیم زندگی می‌پردازد.
میلانی در این‌باره به فارس گفت: داستان این فیلم درباره دو مهندس جوان است كه یكی به‌شدت خوش‌بین و دیگری به شدت بدبین است. یكی نیمه پر لیوان را می‌بیند و دیگری نیمه‌خالی را.
وی ادامه داد: در این فیلم قصد دارم به مباحث علم روانشناسی با زبان طنز بپردازم.
كارگردان «سوپراستار!» درباره دیگر فیلمنامه‌ای كه در صورت فراهم شدن شرایط،آن را كارگردانی می‌كند به فارس گفت:من حدود 16 سال پیش فیلمنامه «مردی كه تنها سفر كرد» را نوشتم كه شرایط برای ساختش بوجود نیامد.این فیلمنامه را به انجمن سینمای دفاع مقدس ارائه كرده‌ام كه در صورت تمایل آنها ،بسازم. این كار درباره یك عكاس جنگ است كه داستان به بعد از اسارت او می‌پردازد.
«سوپراستار!» میلانی این روزها توسط «مستانه مهاجر» در دست تدوین است و فیلم قبلی وی با نام «تسویه حساب» هنوز به نمایش درنیامده است.