کاوش‌های باستان‌شناسی در ویرانه‌های به جای مانده از تمدن مایاها در مرکز منطقه بلیز نشان داد، این اقوام تاریخ خود را با دفن اشیا و میراث خانوادگی...

به گزارش میراث آریا، مایاها، میراث خانوادگی و اجساد نزدیکان را به منظور ثبت تاریخ تمدن خود در زیر خانه‌هایشان دفن می‌کردند.
کاوش‌های باستان‌شناسی در ویرانه‌های به جای مانده از تمدن مایاها در مرکز منطقه بلیز نشان داد، این اقوام تاریخ خود را با دفن اشیا و میراث خانوادگی خویش در زیر خانه‌هایشان حفظ و نگاهداری می کردند.
بررسی بقایایی از اشیا و همچنین استخوان‌های دفن شده در پی خانه‌های مایاها نشان داد، که کشاورزان و طبقه کارگر این تمدن در دوره کلاسیک در فاصله سال‌های 259 تا 900 میلادی آشیا و بستگان خود را در محل سکونت خود دفن می‌کردند.
محققان با کاوش در خانه‌های دو تن از ساکنان عوام تمدن مایا و بررسی رنگ و شکل آثار به دست آمده از این دوخانه که در فاصله سال‌های 450 تا 1150 میلادی محل زندگی این اقوام بوده اند موفق به کشف بقایایی از 12 مرد، زن و کودکی شدند که به همراه اشیایی در بالای سرهای خود دفن شده بودند.
محققان اعلام کردند، این اجساد به احتمال فراوان متعلق به خانواده‌ای بوده اند که در فاصله‌ای کم نسبت به یکدیگر در گذشته و در این مکان دفن شده اند.
باستان‌شناسان معتقدند، کاوش‌های بیشتر مدارک و اطلاعات کاملتری از نحوه زندگی این اقوام را در اختیار آنها قرار خواهد داد
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir