گروه هنری شكسپیر ابتدا در تئاتر جدید گلوب در ساحل راست رودخانه تایمز و سپس از سال 1608 در سالن تئاتر بلاك فرایرس نمایشنامه های جاودانه او را روی صحنه اجرا می كردند...
 
به گزارش جام جم آنلاین، 394 سال پیش در روز 23 آوریل سال 1616 میلادی ویلیام شكسپیر برجسته ترین نمایشنامه نویس انگلستان و شاید جهان درگذشت.این غول ادبیات شخصیت هایی را به بشریت شناساند كه اكنون جنبه واقعی آنها بیش از جنبه تخیلی آنها است: هملت ، اتللو ، لیر شاه یا رومئو و ژولیت.
 ویلیام شكسپیر در یك خانواده بازرگان مرفه در شهر استراتفورد متولد شده بود.
براساس سنت آن زمان ، او در روز 26 آوریل سال 1554 میلادی در كلیسای سنت ترینیتی غسل تعمید داده شد و نامگذاری اش صورت گرفت.
شكسپیر در همین شهر استراتفورد در سن 18 سالگی با آن هاتاوی كه 8 سال از او مسن‌تر بود ، ازدواج كرد كه ثمره این ازدواج 3 فرزند بود.
5 سال بعد ، ویلیام به لندن رفت و نخستین اثر خود ونوس و آدونیس را خلق كرد.
گروه هنری شكسپیر ابتدا در تئاتر جدید گلوب در ساحل راست رودخانه تایمز و سپس از سال 1608 در سالن تئاتر بلاك فرایرس نمایشنامه های جاودانه او را روی صحنه اجرا می كردند.
به این ترتیب ، در روز 23 آوریل سال 1616 میلادی ویلیام شكسپیر برجسته ترین شاعر و نمایشنامه نویس انگلستان و یكی از مشهورترین نمایشنامه نویسان جهان درگذشت.
او در حالی كه غرق افتخار بود در شهر زادگاهش استراتفورد در سن 52 سالگی دار فانی را وداع گفت
 
  گردآوری: گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir