«بیداری» داستان زنی به نام «زهرا» را روایت می کند که پس از گذشت ۲۴ سال از یک اتفاق ناخوشایند، حافظه اش را به دست می آورد. وی قصد دارد دختر گمشده اش را بیابد اما همه نشانه هایی که به یاد دارد، به کلی تغییر کرده است...
 
رضا کیانیان به صحنه تئاتر می آید
رضا کیانیان در نمایش «پروفسور بوبوس» به کارگردانی «آتیلا پسیانی»، ایفای نقش می کند. این نمایش با پشت سر گذاشتن آخرین مراحل آماده سازی، در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه می رود. نمایش «پروفسور بوبوس» که جدیدترین کارگروه تئاتر «بازی» می باشد، نوشته «الکسی هایکو» است. به جز رضا کیانیان، بازیگران دیگری چون هانیه توسلی، لیلی رشیدی، فاطمه نقوی، ستاره پسیانی، بابک حمیدیان، ناز شادمان، مهدی صدر، الهام عسگری شکیب و مهدی بجستانی، ایفای نقش دارند. نمایش «پروفسور بوبوس» با طراحی و کارگردانی آتیلا پسیانی اجرا می شود و ساخت موسیقی آن، برعهده آنیکدو دارش است. رضا کیانیان علاوه بر عرصه سینما و تلویزیون توانایی های خویش را در زمینه تئاتر بارها نشان داده و در نمایش های بسیاری با کارگردانان مطرح این عرصه همکاری داشته است. قرار بود بهمن فرمان آرا نمایش «مردی برای تمام فصول» را با بازی وی به روی صحنه ببرد که بنا به دلایلی اجرای این نمایش میسر نشد. کیانیان در فیلم هایی چون «بوی کافور عطر یاس»، «خانه ای روی آب»، «یک بوس کوچولو» و «کیمیا»، ایفای نقش داشته است.

رویا نونهالی از شمس و مولانا می گوید

رویا نونهالی پس از سال ها با بازی در نمایش «مقام عاشقی»، به کارگردانی «محمد حاتمی» به صحنه تئاتر بازمی گردد. مضمون این نمایش درباره ارتباط شمس و مولانا است. نونهالی در «مقام عاشقی» با محمد حاتمی و محسن حسینی هم بازی می باشد. این نمایش به سفارش سازمان اکو و موزه هنرهای معاصر تولید می شود و به احتمال زیاد، در مجموعه ایرانشهر تهران روی صحنه می رود. رویا نونهالی آخرین بار سال ۸۲، در نمایش «اورفه» به کارگردانی «محسن حسینی» بازی کرد. وی از سال ۶۲ فعالیت هنری خود را در عرصه تئاتر آغاز کرد و با حضور در فیلم «یار در خانه» خسرو سینایی و «عروسی خوبان» محسن مخملباف پا به جهان سینما گذاشت. وی تاکنون برای بازی در فیلم های «عروسی خوبان» و «بوی کافور عطر یاس» برنده سیمرغ بلورین بازیگری شده است. «ماهی ها عاشق می شوند»، «صنم»، «فصل پنجم» و «زندان زنان» از جمله فیلم هایی است که وی در آن ها، ایفای نقش داشته است. رویا نونهالی فیلم «عصر جمعه»، «مونا زندی حقیقی» را، در نوبت اکران دارد.

شقایق فراهانی بیداری را ادامه می دهد

شقایق فراهانی برای بازی در سکانس های باقی مانده فیلم سینمایی «بیداری»، زمستان جلوی دوربین می رود. این فیلم که کارگردانی آن را «فرزاد موتمن» برعهده دارد، برای فیلم برداری سکانس های باقی مانده، با آغاز فصل سرما، دوباره جلوی دوربین می رود. فیلم برداری این اثر دی و بهمن ۸۷ در تهران انجام شده، اما هنوز ۳۰ درصد از فیلم برداری آن باقی مانده است. زمستان گذشته به سبب مساعد نبودن شرایط، امکان فیلم برداری مجدد «بیداری» فراهم نشد. فیلم نامه «بیداری» را کریم هاتفی و سعید حاجی میری به نگارش درآورده اند که مضمون آن، درباره سی سال انقلاب اسلامی است. به جز شقایق فراهانی، بازیگرانی چون حامد بهداد، نیکی کریمی و مهدی احمدی، در این فیلم ایفای نقش می کنند. «بیداری» داستان زنی به نام «زهرا» را روایت می کند که پس از گذشت ۲۴ سال از یک اتفاق ناخوشایند، حافظه اش را به دست می آورد. وی قصد دارد دختر گمشده اش را بیابد اما همه نشانه هایی که به یاد دارد، به کلی تغییر کرده است. شقایق فراهانی در فیلم هایی چون «شب های تهران»، «چتری برای دو نفر» و «پروانه»، ایفای نقش کرده است. وی علاوه بر سینما، در عرصه تئاتر و تلویزیون نیز به فعالیت مشغول می باشد.

حسین محجوب دارد می آید

حسین محجوب بازی در مجموعه تلویزیونی «خداحافظ بچه ها» را به پایان رساند. این سریال که کارگردانی آن را «خسرو معصومی» برعهده دارد، پس از پایان مراحل فنی آماده پخش شده است. قرار بود این سریال در ایام دهه فجر سال گذشته روانه آنتن پخش شود. این سریال داستان سه دوست را روایت می کند که پیش و پس از انقلاب اسلامی، مسائل مختلفی را تجربه می کنند. به جز حسین محجوب، بازیگران دیگری چون مریم کاظمی، هادی دیباجی، حمیدرضا افشار، ناصر آقایی و جمشید جهان زاده، در «خداحافظ بچه ها» بازی دارند. حسین محجوب که بازیگر گزیده کاری است با این که تجربه بازی در فیلم هایی چون «شاید وقتی دیگر» بهرام بیضایی، «مادیان» علی ژکان و «رنگ خدا» مجید مجیدی را در کارنامه سینمایی اش دارد، اما با بازی در مجموعه تلویزیونی «صاحبدلان» و ارائه نقشی باورپذیر برای مخاطبان به چهره ای نام آشنا بدل شد. وی در سال های اخیر بیشتر مشغول بازی در مجموعه های تلویزیونی است.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com