به گفته باستان‌شناسان، محققان برای اولین بار موفق به کشف اسکلت انسانی در مناطق باستانی مراکش شده که متعلق به اواخر دوره پارینه سنگی تا عصربرنز بوده است...
 
به گزارش میراث آریا، باستان‌شناسان در کاوش‌های خود در قبرستانی باستانی در یکی از غار‌های مراکش، اسکلتی با قدمت 5000 سال کشف کردند.
به گفته باستان‌شناسان، محققان برای اولین بار موفق به کشف اسکلت انسانی در مناطق باستانی مراکش شده که متعلق به اواخر دوره پارینه سنگی تا عصربرنز بوده است.
یوسف بوکبات، سررست تیم باستان‌شناسی گفت:‌ این قبرستان که در منطقه‌ای کوهستانی در شرق شهر رباط پایتخت مراکش به دست آمده هفت و اسکلت و چهار قبر را در خود جای داده است این امکان را در اختیار کاوشگران قرا خواهد داد تا با دقتی هرچه تمام‌تر به بررسی مراسم کفن و دفن اقوام این منطقه بپردازند.
وی افزود: کشف اشیایی مسی در داخل برخی از قبرها، نشان دهنده تکامل روش زندگی مردمان این منطقه بوده و مسیری از دوره استفاده از سنگ تا به کارگیری فلز را برای ما مشخص می‌کند.
این حفاری‌ها و اکتشافات که از سال 2006 آغاز شده تاکنون مدارک و اسناد معتبری از تمدن باستان مراکش را در اختیار محققان قرار داده است
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: chtn.ir