امسال برگزاركنندگان نمایشگاه بیست و سوم كتاب تهران، با منع عرضه كتاب‌هایی كه قبل از سال 84 منتشر شده‌اند؛ به نوعی قصد دارند كه تنها...

كتاب‌های شازده احتجاب، باغ در باغ، در ستایش شعر و سكوت، نیمه تاریك ماه از آثار هوشنگ گلشیری توسط نشر نیلوفر منتشر شده است اما هیچ‌كدام از كتاب‌ها را نمی‌توانند در نمایشگاه عرضه كنند.
عرضه كتاب‌های هوشنگ گلشیری در نمایشگاه كتاب ممنوع شده است.
امسال برگزاركنندگان نمایشگاه بیست و سوم كتاب تهران، با منع عرضه كتاب‌هایی كه قبل از سال 84 منتشر شده‌اند؛ به نوعی قصد دارند كه تنها كتاب‌هایی را در نمایشگاه عرضه كنند كه در دولت نهم و دهم منتشر شده‌اند. با این وجود در شرایطی كه كتاب‌های هوشنگ گلشیری پس از سال 84 و توسط نشر نیلوفر منتشر شده است؛ بازهم به این انتشاراتی اجازه داده نشده است تا كتاب‌های هوشنگ گلشیری را عرضه كنند.
كتاب‌های شازده احتجاب، باغ در باغ، در ستایش شعر و سكوت، نیمه تاریك ماه از آثار هوشنگ گلشیری توسط نشر نیلوفر منتشر شده است اما هیچ‌كدام از كتاب‌ها را نمی‌توانند در نمایشگاه عرضه كنند.
همچنین عرضه مجموعه اشعار فروغ فرخزاد نیز در نمایشگاه كتاب ممنوع شده است و حتی بعضی از غرفه‌ها و انتشاراتی‌ها از نصب پوستر تصویر فروغ فرخزاد نیز منع شده‌اند.
همچنین ساداتیان (مدیر نشر قطره) اعلام كرد: اجازه ارائه كتاب‌های محمود دولت‌آبادی را نداریم.
ساداتیان در گفت‌وگو با ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: امسال به ما اعلام شده است كه تمامی كتاب‌هایی كه قبل از سال 84 منتشر شده نباید در نمایشگاه عرضه شود از این رو كتاب‌های محمود دولت‌آبادی كه در سال 84 منتشر كرده بودیم را نمی‌توانیم عرضه كنیم.
وی افزود: این قانون باعث شده است تا بسیاری از كتاب‌های خود را كه در سال 84 منتشر شده و خوانندگان نیز به دنبال آن هستند به نمایشگاه نیاوریم و مخاطبان نیز دست خالی بازمی‌گردند.
ساداتیان درحالی این سخنان را بیان می‌كند كه كتاب‌های محمود دولت‌آبادی توسط چند انتشاراتی دیگر منتشر شده و درحال عرضه شدن است.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com
 
مطالب پیشنهادی:
نام فروغ فرخزاد از کتاب شعر شاعران ایران و جهان حذف شد