تاكنون هزینه این پروژه 30 میلیون دلار برآورد شده است. به این ترتیب این فیلم پرخرج‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین فیلمی خواهد بود كه در ایران ساخته شده است...

زمانی که مجید مجیدی اعلام كرد كه قصد دارد یك پروژه تاریخی بزرگ درباره حضرت محمد(ص) كارگردانی كند، وب‌سایت معتبر اسکرین دیلی نوشت : «تاكنون هزینه این پروژه 30 میلیون دلار برآورد شده است. به این ترتیب این فیلم پرخرج‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین فیلمی خواهد بود كه در ایران ساخته شده است.» حالا این کارگردان در گفت‌و‌گویی با مجله «همشهری ماه» از گوشه و کنار این پروژه مهم سینمایی پرده برداری می‌کند: «یكی دغدغه‌های شخصی خودم و دیگری فضای شکل گرفته در طول سال‌های اخیر در ارتباط با پیامبر اسلام و هجمه هایی مثل هتك حرمت‌ ساحت مقدس ایشان و تصویر كردن چهره‌ای غلط و نوعا خشن از اسلام و پیامبرعظیم‌الشان. این مسائل تصویر كردن روایتی صحیح از زندگی ایشان را برایم جدی کرد ... هیچ تصویر درست و کاملی در جهان امروز حتی در جهان اسلام از پیامبر(ص) وجود ندارد. این دغدغه‌ها باعث شد كه موضوع ساخت چنین فیلمی مطرح شود و سه سالی است كه درگیر این پروژه هستیم ... ما جدا از مخاطبان جهان اسلام به مخاطبان دیگر هم توجه داریم و می‌خواهیم آن‌ها را نیز جلب كنیم ... پرداختن به فیلم از این منظر اخلاق می‌تواند نقطه عروجی برای دنیای امروز و جامعه ما باشد و اصلا یك نقطه وحدت و وصل باشد . از روز اول قرار گذاشتیم كه از همه ظرفیت‌های داخل و خارج كشور در همه حوزه‌ها چه اقتصادی، چه تكنیكی، چه عوامل و چه امكانات و ... استفاده كنیم البته به شکل طبیعی فیلم را می‌توان محصول مشترك دانست اما اصل آن ساخته سینمای ایران است.
از شركای خارجی در این مرحله به دلیل اینکه هنوز قطعی نشده اند، نمی‌توانم نامی ببرم در واقع مارفتیم و روی كل امكانات دنیا حساب كردیم...در حوزه طراحی صحنه ابتدا طراح صحنه فیلم «مصائب مسیح» مناسب کار ما بود اما بعدا دیدیم كه گزینه‌هایی بهتر از آن هم می‌توانیم در این فیلم استفاده کنیم و آنها هم اعلام آمادگی كرده‌اند. در خصوص بقیه عوامل نیز هم‌اکنون در حال ارزیابی هستیم... پیش تولید ما حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود. مطالعات تولید فیلم تمام شده و تقریبا ترکیب نهایی عوامل تا یك ماه دیگر مشخص می‌شود همچنین ویرایش سوم فیلمنامه در حال اتمام است اما تا زمانی كه فیلم مقابل دوربین برود، تكمیل آن ادامه خواهد یافت و محدودیتی در این باره نگذاشته‌ایم. .معتقدم که این دولت علاقه ای به کمک به چنین فیلم‌هایی نداردچراکه اگر علاقه‌مندبود به زعم من به جای این برخورد و رفتار، باید به استقبال پروژه می آمد و برای رفع موانع و مشکلات آن به عنوان فیلمی افتخارآمیز برای کشور، علاقه نشان می‌داد. جسته گریخته شنیدم كه در برخی جاها صحبت‌هایی شده و مسائل خاصی مطرح شده که در راستای همراهی با این پروژه نیست .»
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: tehrooz.com