بدرود بغداد
«پرسه در مه» به كارگردانی بهرام توكلی نیز روز گذشته در بازار فیلم این جشنواره به نمایش در آمد. مضمون این فیلم درباره زندگی یك آهنگساز و نوازنده پیانو است كه...

فیلم سینمایی «بدرود بغداد» در سالن بازار فیلم جشنواره بین‌‌المللی فیلم كن به نمایش درمی‌آید.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه تحلیلی- خبری «سینما تجربی»، بازار فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم كن امسال میزبان فیلم‌های سینمایی ایرانی «بدرود بغداد»، «پرسه در مه»، «آناهیتا»، «خاطره»، «دیگری»، «خانواده ارنست»، «سفر مرگ»، «برخورد خیلی نزدیك»، «بی خوابی»، و «خاله سوسكه» از مجموعه تولیدات مركز گسترش سینمای مستند و تجربی است.
بر پایه این گزارش، «بدرود بغداد» به كارگردانی «مهدی نادری» عصر فردا در سالن بازار فیلم كن به نمایش درخواهد آمد. این فیلم شخصیتی به نام یل دالكا را به تصویر می‌كشد كه بعد از شكست در مسابقه بوكس، یكی از شرط بندها را به قتل می‌رساند و برای فرار از دست مافیا، هیچ جایی را امن‌تر از ارتش نمی‌یابد.
«پرسه در مه» به كارگردانی بهرام توكلی نیز روز گذشته در بازار فیلم این جشنواره به نمایش در آمد. مضمون این فیلم درباره زندگی یك آهنگساز و نوازنده پیانو است كه پس از ازدواج، با مشكلات زیادی روبه رو می شود، تا جایی كه كارش را رها می كند و همسرش را از دست می دهد و دچار وضعیت نامتعادلی می‌شود ...
جشنواره فیلم كن كه از 22 اردیبهشت تا 2 خرداد برگزار می‌شود، با نمایش فیلم «رابین هود» ریدلی اسكات افتتاح شد و كارگردانانی چون الیور استون، وودی آلن و مایك لی نیز با فیلم های خود در این جشنواره حضور دارند.
مركز گسترش سینمای مستند و تجربی با 50 فیلم سینمایی، مستند، كوتاه داستانی و انیمیشن در بازار فیلم جشنواره بین المللی فیلم كن حضور دارد و تاكنون نمایندگان كشورهای اسپانیا، كانادا، سوئد، سوئیس، ژاپن، امریكا، تركیه، گرجستان، امارات متحده عربی و ... از غرفه این مركز دیدار كرده‌اند. نمایندگان این كشورها همچنین در ارتباط با تبادل فیلم‌ها و برگزاری جشنواره‌های گوناگون، با مسئولان مركز گسترش سینمای مستند و تجربی به گفت‌و‌گو نشسته‌اند.
در بازار فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم كن، بنیاد سینمایی فارابی، حوزه هنری، خانه سینما و نیز جمعی از شركت‌های سینمایی خصوصی كشورمان حضور دارند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com