مختار نامه
پخش هفته‌ای یك بار را برای سریال «مختارنامه» مناسب دانست و در پاسخ به این پرسش كه آیا ساخته میرباقری جایگزین «در چشم باد» جعفری جوزانی می‌شود؟...


سریال «مختارنامه» به كارگردانی داوود میرباقری، با مدیریت حمیدرضا آشتیانی‌پور دوبله می‌شود. این سریال حدود چهار ماه دیگر در باكس جمعه شب‌های شبكه اول قرار می‌گیرد تا جایگزین «در چشم باد» (مسعود جعفری جوزانی) شود.
به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، سریال «مختارنامه» هم اینك آخرین مراحل تولید، شامل ساخت موسیقی، صداگذاری، تدوین و جلوه‌های ویژه را پشت سر می‌گذارد و دوبله آن بزودی آغاز می‌شود.آشتیانی‌پور پیش از این مدیریت دوبلاژ سریال «معصومیت از دست رفته» میرباقری را هم بر عهده داشته‌است.
مهدی فرجی، مدیر شبكه اول به تازگی در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا درباره سریال «مختارنامه»، اظهار كرد: این سریال مراحل پایانی ساخت شامل صداگذاری و موسیقی را می‌گذراند.
وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا درباره زمان پخش سریال «مختارنامه» نیز خاطرنشان كرد: هرگز اعلام نكرده‌ایم كه این سریال از عید فطر پخش می‌شود، بلكه گفتیم بعد از ماه مبارك رمضان به روی آنتن می‌رود. بر این اساس دو ـ سه هفته بعد از ماه مبارك رمضان سریال «مختارنامه» پخش خواهد ‌شد.
فرجی به این پرسش كه آیا مراحل فنی سریال «مختارنامه» به جایی رسیده‌است كه بتوان پخش آن را شروع كرد؟ پاسخ مثبت داد.
او پخش هفته‌ای یك بار را برای سریال «مختارنامه» مناسب دانست و در پاسخ به این پرسش كه آیا ساخته میرباقری جایگزین «در چشم باد» جعفری جوزانی می‌شود؟ گفت: باكس جمعه‌ها را برای پخش «مختارنامه» در نظر گرفته‌ایم.
و اما داوود میرباقری سال گذشته در همین موقع، در شرایطی كه فیلمبرداری مختارنامه را به پایان نرسانده بود در گفت وگویی با ایسنا شركت كرد و در پاسخ به این پرسش كه بعد از این همه سال فكر می‌كند به آن چیزی كه در ابتدا فكر می‌كرده‌، توانسته‌است دست پیدا كند؟ گفت: شكرخدا در «مختارمه» به 70 درصد از اهدافی كه می‌خواستم رسیدم.
وی سپس در پاسخ به این پرسش ایسنا كه اگر قرار باشد داوود میرباقری را با یك اثر بشناسند، آیا ترجیح می‌دهد آن اثر «مختارنامه» باشد؟ گفت: طبعا آخرین كار هر كسی قوی‌ترین كارش است و «مختارنامه» برای من همین حالت را دارد.
این كارگردان سینما و تلویزیون در پاسخ به این پرسش كه آیا «مختارنامه» در كارنامه‌ی هنری‌اش ، به آخرین اثرش مبدل می‌شود؟ گفت: من نمی‌توانم آینده را تخیل كنم؛ بستگی به این دارد كه چقدر انرژی داشته باشیم و چقدر خلاق‌تر بتوانیم زندگی كنیم؛ تا این جای كار، بله؛ «مختارنامه» بهترین كار من است.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir