ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برنده اسکار و ویلیام شیمل بریتانیایی نقش های اصلی این فیلم را بازی می کنند که در توسکانی ایتالیا فیلم برداری شده است...

 به گزارش خراسان نیوز، عباس کیارستمی که با فیلم«رونوشت برابر اصل» در بخش مسابقه جشنواره کن 2010 حضور دارد، از ساخت فیلم بعدی خود در ایران با بازی حامد بهداد گفته است.
فیلم جدید کیارستمی که «پدر و پسر» نام دارد، در ایران کلید خواهد خورد.این بازیگر سینما و تلویزیون قرار است در فیلم های «پرتقال کوکی» به کارگردانی سیروس الوند و «راویولی» به کارگردانی مازیار میری مقابل دوربین برود.
کیارستمی درباره ساخت این فیلم در کن گفته است: خیلی سخت می توان درباره موضوع این فیلم صحبت کرد، برای این که ساختار روایی ندارد، اما ایده ساخت آن را چند سال است در ذهن دارم.مراسم فرش قرمز «رونوشت برابر اصل» روز سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه برگزار شد.این فیلم تولید ایران، فرانسه و ایتالیا و یکی از 19 فیلمی است که بخت دریافت جایزه نخل طلایی شصت و سومین جشنواره کن را دارد.
ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برنده اسکار و ویلیام شیمل بریتانیایی نقش های اصلی این فیلم را بازی می کنند که در توسکانی ایتالیا فیلم برداری شده است.
داستان فیلم درباره آشنایی یک نویسنده میانسال بریتانیایی با زنی فرانسوی است.
گذشته از فیلم آینده کیارستمی، بد نیست به حواشی «رونوشت برابر اصل» و البته واکنش های سینماگران و سینما دوستان بپردازیم؛ بعد از اکران فیلم در کن، تعریف و تمجید اهالی تصویر شروع شد و دیده یا ندیده فیلم با امضای کیارستمی را تایید کرده است و شروع به ستودن این اثر کردند، البته که شاید در خور تحسین باشد اما پیامدهایی نیز داشت.
اختصاص عنوان بهترین فیلم جشنواره کن به «رونوشت برابر اصل» شاید زودهنگام باشد اما این فیلم اثر کیارستمی است و ...
این جمله گهربار متعلق است به یک فیلم نامه نویس ایرانی که شیفته فیلم ساز است.
یک تهیه کننده ایرانی هم می گوید: «کیارستمی تاریخ سینمای ایران است» و یک مقام مسئول سینمایی نیز می گوید:« وقتی فیلمی از فیلم سازی وطن دوست در جشنواره کن به نمایش در می آید، تفاوت چندانی با نمایش فیلم ایرانی در این جشنواره ندارد»
تاکنون عباس کیارستمی و فیلم هایش حضور متفاوتی در جشنواره کن داشته است که مهم ترین حضور به سال 1997 بر می گردد که او نخل طلایی بهترین فیلم جشنواره کن را برای «طعم گیلاس» گرفت.
در هر صورت امیدواریم فیلم های کیارستمی دیده شود و شرایط دیدن و ارائه اش مهیاتر باشد تا قضاوت هایی بهتر و اصولی تر نسبت به کارهایش باشد.
البته برای قضاوت بهتر و کامل تر بهتر است بدانید که برجستگی این فیلم فقط توسط منتقدان و صاحب نظران داخلی تایید نشده است بلکه فرانسوی ها هم احتمال برگزیده شدن فیلم را داده اند و این پیش داوری فقط مربوط به ایران و علاقه مندان به کیارستمی نیست.
خبرگزاری فرانسه پیش بینی کرده است جایزه طلایی جشنواره فیلم کن امسال به احتمال زیاد از آن کیارستمی می شود.این فیلم به محض نمایش در کن استقبال تماشاگران و منتقدان جشنواره کن را برانگیخته است.
ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی در این فیلم نقش اصلی را بر عهده دارد.
قبلا نیز او در فیلم شیرین کیارستمی نقش خودش را بازی کرده است.
در هر صورت برنده نهایی جشنواره فیلم کن امروز در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد و به تمام این قضاوت ها و برخوردها پایان خواهد داد.
«رونوشت برابر اصل» در کنار فیلم هایی چون«سالی دیگر»، به کارگردانی مایک لی، وال استریت، «پول هرگز نمی خواهد» ساخته الیور استون، «مورد عجیب آنجلیکا» ساخته مانوئل دی اولیویرا، (این کارگردان در سن 101 سالگی در کن شرکت می کند) «با یک غریبه سبزه قدبلند آشنا می شوی» به کارگردانی وودی آلن، «ضربان های قلب» ساخته خاویر دولان، «زیبا» ساخته آلدخاند و گونزالس انیاریتو، «عمو بونمی تونه زندگی های گذشته اش را به یاد بیاره» ساخته آپیچاتیونگ ویراستاکول و «بازی جوانمردانه» ساخته داک لیمن در کن شرکت دارند و «جاده ایرلند» ساخته کن لوچ نیر در دقیقه ۹۰ به بخش مسابقه کن 2010 راه یافت.
تیم برتون فیلم ساز سرشناسی که اکنون با «آلیس در سرزمین عجایب» موجی بزرگ در سینمای جهان ایجاد کرده رئیس هیئت داوران جشنواره امسال است.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com