شصت‌وسومین جشنواره بین‌المللی كن در مراسم پایانی با اهدای جایزه اصلی نخل طلا به «عمو بونمی» كارگردان تایلندی و برگزیده شدن ژولیت بینوش برای فیلم...
 
به گزارش ایسنا، اعطای جوایز یكی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی جهان در رسانه‌های مختلف بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت. 
شصت‌وسومین جشنواره بین‌المللی كن در مراسم پایانی با اهدای جایزه اصلی نخل طلا به «عمو بونمی» كارگردان تایلندی و برگزیده شدن ژولیت بینوش برای فیلم «كپی برابر اصل» كیارستمی و خاویر باردم برای فیلم «زیبا» ساخته انیاریتو به كار خود پایان داد.
خبرگزاری رویتر با انتخاب عنوان خبری «فیلم تایلندی جایزه اصلی جشنواره فیلم كن را گرفت» درباره بهترین بازیگر زن نوشت: «ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی برای فیلم «كپی برابر اصل» ساخته عباس كیارستمی موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم كن شد.»
هندوستان تایمز نیز در این خصوص نوشت:«بینوش پس از دریافت جایزه با تقدیر از كیارستمی گفته است:«از این‌كه با عباس كار كردم بسیار خوشحالم.»
به نوشته این روزنامه، بینوش وقتی برای صحبت پشت تریبون قرار گرفت یك پلاكارد به دست داشت كه روی آن نوشته شده بود «جعفر پناهی».
«آر.اف.ای» و «آیریش تایمز» نیز در جملاتی مشابه به انعكاس اخبار این مراسم پرداختند.
خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از بینوش نوشت: «شما چه حسی دارید وقتی مقابل دوربینی قرار می‌گیرید كه به شما حسی عاشقانه و معجزه‌گونه ابراز می‌كند؟»
«دفرست پرس بریتانیا»، «آر.ت» و یونایتدپرس نیز در گزارش‌های متنوعی به انعكاس اخبار مربوط به اعلام برندگان جوایز جشنواره كن و موفقیت ژولیت بینوش در این فستیوال پرداختند.
ایندیه موویز نیز به نقل از ژولیت بینوش نوشت: «واقعیت این است كه كیارستمی ایرانی است و در حین فیلمبرداری بسیار صمیمانه و خوب برخورد می‌كرد.»
«فرانس تودی» و «ایندیه مووی آنلاین» نیز به انتشار خبر موفقیت فیلم عباس كیارستمی در كسب جایزه بهترین بازیگر نخل طلای كن پرداختند
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:isna.ir