رییس سازمان صداو سیما در این مراسم جایگاه رادیو در بین مخاطبان را جایگاهی خوب توصیف کرد و با اشاره به نظر سنجی های مستمر از مخاطبان رادیو در پارسال گفت...
 
رییس سازمان صداو سیما: ارتباط رادیو با نخبگان بیشتر شده است.
سومین اجلاس جهانی صدا و یازدهمین جشنواره بین المللی رادیو با قدردانی از برگزیدگان، دیشب در زیباکنار رشت پایان یافت.
 در این جشنواره به تهیه کنندگان و نویسندگان 12 اثر برتر از کشورهای هند، چین، فرانسه، کره شمالی، اوکراین، بلغارستان، گرینلند و لهستان تندیس و لوح اهداء شد.
187 اثر از 32 کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره فرستاده شده است.
رییس سازمان صداو سیما در این مراسم جایگاه رادیو در بین مخاطبان را جایگاهی خوب توصیف کرد و با اشاره به نظر سنجی های مستمر از مخاطبان رادیو در پارسال گفت: تحقیقات نشان می‌دهد ارتباط رادیو با نخبگان بیشتر شده است و مخاطبان رادیو با افزایش سن و تحصیلات بیشتر شده اند.
آقای ضرغامی‌افزایش مخاطبان رادیو را فرصت خوبی برای ارتباط با نخبگان و همچنین هدایت جامعه دانست و افزود: این توجه و افزایش مخاطب، ضرورت تنوع بخشی به برنامه های رادیو بویژه در بخش کودک و نوجوان را بیشتر کرده است.
رییس رسانه ملی با اشاره به تبلیغات منفی برخی از رسانه های خبری علیه ملت ایران خطاب به میهمانان خارجی شرکت کننده در این اجلاس گفت: در چند روزی که شما میهمان جمهوری اسلامی‌ایران بودید، تفاوت واقعیت موجود ایران را با آنچه در رسانه های خبری استکبار نشان داده می‌شود، بخوبی مشاهده کردید.
آقای ضرغامی‌افزود: در ایران زندگی به زیبایی هرچه تمامتر جاری است؛ امید، نشاط، طراوت و انگیزه عالی بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود در حالی که شبکه های مخالف با پخش چند تصویر کلیشه ای و نخ نما از برخی حوادث ایام انتخابات تلاش می‌کنند واقعیت امروز ایران را وا‍‍ژگون جلوه دهند.
وی گفت: ملت ایران همواره و در سال های پیشین نسبت به این فضاسازی های رسانه ای جهان بی اعتنا بوده اند و با عزم راسخ به راه خود ادامه می‌دهد.
*******

85 طرح رادیویی و تلویزیونی با حضور ضرغامی‌رئیس رسانه ملی در گیلان به بهره برداری رسید.
 
این طرح ها شامل سه فرستنده پرقدرت اف – ام، شبکه های تلویزیونی جوان، پیام و قرآن، سه ایستگاه مستقل تلویزیونی برای پخش شبکه های تلویزیونی خبر، آموزش و قرآن، افزایش شبکه توسعه 50 ایستگاه تلویزیونی در گیلان و راه اندازی 26 ایستگاه جدید تلویزیونی در مناطق بدون پوشش در استان، ساختمان جدید دفتر خبری فومن و واحد سیار دیجیتال رادیویی است.
برای اجرای این طرحها بیش از 40 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.
 
منبع: اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران