شجاعت حسین‌خان، پسر و شاگرد استاد مشهور سیتار هند «ولایت خان» و از نوازندگان و موسیقی‌دان‌هاى برجسته شمال هند...

تهمورس پورناظری ـ آهنگسازـ به همراهی شجاعت حسین خان ـ نوازنده سیتار هندی ـ آلبوم مشترک تولید می‌كند.
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تهمورس پورناظری ـ آهنگساز گروه شمس ـ هدف این کار را کسب تجربه جدید خواند و افزود:این کار ترکیب جالبی از موسیقی ایرانی از نگاه آهنگساز و حضور نوازنده پرتوانی چون شجاعت‌خان خواهد بود.
بنا به گفته پورناظری، قطعات این کاردر سه بخش انجام خواهد شد، تک نوازی سه تار(تهمورس پورناظری) و سیتار( شجاعت حسین خان) ، دونوازی تار و سیتار و بخش سوم شامل چند اثر از ساخته های پورناظری خواهد بود.
گفته می‌شود،شجاعت حسین‌خان، پسر و شاگرد استاد مشهور سیتار هند «ولایت خان» و از نوازندگان و موسیقی‌دان‌هاى برجسته شمال هند است. او نوازندگى سیتار را از سه سالگى شروع كرده و اولین كنسرتش را در شش سالگى برگزار كرده و در اكثر جشنواره‌هاى مهم موسیقى در هند و دیگر کشورهای جهان حضور داشته‌است. شجاعت حسین خان استاد موسیقى دانشگاه «یو سى ال اى» آمریكاست که پیش از این با «کیهان کلهر» همکاری کرده ‌ست.
آخرین اثر تهمورس پورناظری به عنوان آهنگساز و نوازنده، دی وی دی گروه شمس است كه به مناسبت بزرگداشت سال جهانی مولانا تولید و منتشر شده‌است.
تمامی قطعات اآلبوم مشترك پورناظری و شجاعت حسین خان براساس بداهه نوازی و آهنگسازی شکل می‌گیرد و سازهای کوبه‌ای این دو هنرمند ایرانی و هندی را همراهی خواهد کرد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir