تهمینه میلانی
كرد: عهد دیرینی با خود دارم كه چند ماه دیگر وقتی به پنجاه سالگی رسیدم نقاشی را به صورت حرفه‌ای آغاز كنم. من به هرگونه...

   تهمینه میلانی در بازدید از گنجینه نگارخانه ساربان گفت: عهد دیرینی با خود دارم كه چند ماه دیگر وقتی به پنجاه سالگی رسیدم نقاشی را به صورت حرفه‌ای آغاز كنم.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، تهمینه میلانی، علیرضا شجاع نوری و محمد نیك‌بین سه سینماگر ایران از گنجینه نگارخانه ساربان دیدن كردند.
تهمینه میلانی، نویسنده و كارگردان پس از این دیدار گفت: من شیفته نقاشی هستم حتی می خواستم نقاشی بخوانم اما معماری قبول شدم. در همه این سال ها نیز نقاشی را پیگیری كرده‌ام و با همین شناخت می‌گویم گنجینه نگارخانه ساربان بسیار عالی و حتی بی نظیر است.
میلانی اعلام كرد: عهد دیرینی با خود دارم كه چند ماه دیگر وقتی به پنجاه سالگی رسیدم نقاشی را به صورت حرفه‌ای آغاز كنم. من به هرگونه نقاشی علاقه دارم اما به آثار اكسپرسیونیسم تمایل بیشتری دارم و در آثار ایرانی خط نقاشی را می‌پسندم.
كارگردان آتش بس گفت: از دیدن آثار استاد زنده‌یاد فرامرز پیلارام به شوق آمدم ایشان استاد من بودند. خوشحالم كه اكنون آثار ایشان در كنار آثار دیگر بزرگان قرار گرفته و پیشرو بودن و آوانگارد بودن پیلارام در زمانه خود به روشنی هویدا شده است.
علیرضا شجاع نوری، دیگر فیلم ساز ایرانی نیز گنجینه نگارخانه ساربان را ارزشمند دانست و حضور این نگارخانه كه رویكرد كاملاً فرهنگی در جامعه تجسمی خواهد داشت را بسیار مغتنم ارزیابی كرد و گفت: در آثار بزرگان تجسمی ایران لحظه و آنی كه باید چشم و دل بیننده را در یك آن برباید موج می زند و من شمار فراوانی از چنین آثاری را در این گنجینه یافته ام.
شجاع نوری افزود: من یك مصرف كننده در جامعه تجسمی به شمار می‌آیم اما همسرم نقاش است و در زمینه مینیاتور و نقاشی چینی فعال است به واسطه او در جریان اخبار تجسمی قرار می‌گیرم.
محمد نیك بین معمار و تهیه كننده سینما نیز پس از دیدار از این نمایشگاه گفت: آن‌قدر اسم‌های بزرگ و امضاهای معتبر در نمایشگاه ساربان هست كه هركس با هر سلیقه‌ای راضی از این در بیرون می رود.
نیك بین كه خود نقاشی می كند گفت: سبك نقاشی من مختص خودم است اما كم تر برای نقاشی كردن فرصت می گذارم و حتی یك بار استاد سید محمد احصایی كه چند تا از كارهایم را دیدند گفتند چرا بیشتر در این سبك فعالیت نمی كنم.
این تهیه كننده سینما گفت: در همه فیلم‌هایی كه ساخته‌ام بسته به فضای اثر و معماری طراحی صحنه تلاش كرده‌ام از نقاشی نقاشان خوبمان بهره ببریم كه این روند را مجدانه پیگیری خواهیم كرد.
وی خاطر نشان كرد: به عنوان یك معمار بارها و بارها از همكارانم خواسته‌ام در پروژه‌های بزرگ حتماً از آثار نقاشی و خط ایرانی بهره ببرند تا ضمن بالا بردن عیار زیبایی شناسی ساختمان‌ها موجبات رونق اقتصاد هنر تجسمی را فراهم آورند امیدوارم این ایده فراگیر شود.
گنجینه نگارخانه ساربان كه همزمان با افتتاحیه این نگارخانه از سی ام اردیبهشت به نمایش عمومی گذاشته شده است تا پایان خرداد ماه جاری به روی دیوار نگارخانه خواهد بود و علاقه‌مندان می توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از آن دیدن كنند.
نگارخانه ساربان در خیابان شهید بهشتی، چهار راه صابونچی (مهناز) خیابان مهماندوست ، پلاك هشت واقع است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com