هومر سیمپسون
ستاره مجموعه «بافی قاتل خون‌آشام» که نقشش را سارا میشل گلار برعهده داشت نیز سوم شد، جایگاه چهارم به تونی سوپرانو شخصیت اصلی سریال «خانواده سوپرانو» محصول...

هومر سیمپسون، ستاره اصلی سریال کارتونی «خانواده سیمپسون» به عنوان برترین شخصیت خلق‌شده برای تلویزیون و سینما در 20 سال اخیر انتخاب شد.
به گزارش خبرآنلاین، هومر سیمپسون، هری پاتر جادوگر جوان مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» و «بافی» شخصیت مرکزی مجموعه «بافی قاتل خون‌آشام» از سوی مجله انترتینمنت ویکلی به ترتیب مقام اول تا سوم برترین شخصیت‌ها را به خود اختصاص دادند.
مجموعه «خانواده سیمپسون» در بیش از 90 کشور پخش می‌شود و قدیمی‌ترین مجموعه تلویزیونی آمریکاست. در حال حاضر فصل بیست و یکم این سریال در حال پخش است.
هری پاتر شخصیتی که جی.کی. رولینگ بریتانیایی خالقش است و در شش اقتباس سینمایی از آن، دنیل ردکلیف نقشش را برعهده داشته، در رتبه دوم این فهرست ایستاد.
ستاره مجموعه «بافی قاتل خون‌آشام» که نقشش را سارا میشل گلار برعهده داشت نیز سوم شد، جایگاه چهارم به تونی سوپرانو شخصیت اصلی سریال «خانواده سوپرانو» محصول شبکه اچ‌بی‌او رسید. شخصیت شرور جوکر براساس شخصیت کتاب‌های مصور «بتمن» هم - که در فیلم «شوالیه تاریکی» هیث لجر نقشش را بازی کرد - پنجم شد.
در این نظرسنجی شخصیت‌های زیر به ترتیب ششم تا دهم شدند: ریچل از سریال «دوستان»، ادوارد دست‌قیچی از فیلمی به همین نام ساخته تیم برتن، هانیبال لکتر با بازی آنتونی هاپکینز بریتانیایی در فیلم‌های «سکوت بره‌ها» و «هانیبال»، کری برادشاو با بازی سارا جسیکا پارکر در مجموعه «جنسیت و شهر» و شخصیت کارتونی باب اسفنجی.
فهرست 100 شخصیت برتر سینما و تلویزیون روز دوشنبه در ویژه‌نامه 20 سالگی مجله انترتینمنت ویکلی چاپ شد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir