انیمیشن سه‌بعدی «شرک برای همیشه» در هفتهای نه چندان پرفروغ با 3/25 میلیون دلار فروش در صدر بازار آمریکای شمالی قرار گرفت...
 
به گزارش خبر آن لاین، انیمیشن سه‌بعدی «شرک برای همیشه» در هفتهای نه چندان پرفروغ با 3/25 میلیون دلار فروش در صدر بازار آمریکای شمالی قرار گرفت.
چهارمین «شرک» در حالی در سومین هفته اکران صدرنشین جدول فروش آمریکا شد که چند فیلم را به عنوان رقبای تازه پیش رو داشت.
کارتون سه بعدی دریم ورکس انیمیشن و پارامونت این هفته در 4386 سینما تنها 42 درصد کاهش تماشاگر مواجه شد و مجموع فروش خود را در آمریکا به 183 میلیون دلار رساند.
از سوی دیگر «شرک برای همیشه» در سطح بینالمللی هم با 8/8 میلیون دلار فروش در 19 کشور در رده چهارم قرار گرفت. مجموع فروش فیلم در این بازار 4/68 میلیون دلار شده است.
کمدی درجه R «او را به گریک ببر» به کارگردانی نیکلاس استولر در اولین هفته نمایش فراتر از انتظار ظاهر شد و با 4/17 میلیون دلار فروش در 2697 سینما فیلم دوم آمریکا شد.
جونا هیل، راسل برند و الیزابت ماس در این فیلم بازی میکنند و داستان درباره عضو جدید یک شرکت موسیقی است که ماموریت پیدا میکند یک ستاره راک غیرقابلکنترل را در کنسرتی در «گریک تیهتر» لس آنجلس همراهی کند.
کمدی رومانتیک «قاتلان» با بازی کاترین هیگل و اشتن کوچر هم در هفته نخست نمایش در 2859 سینما 1/16 میلیون دلار به دست آورد و در رده سوم قرار گرفت. این فیلم را رابرت لوکتیک کاگردانی کرده و درباره زوجی است که باید از دست گروهی آدمکش فرار کنند.
فیلم ماجرایی «شاهزاده پارس: شن‌های زمان» ساخته مایک نیوئل در دومین هفته اکران در آمریکا 54 درصد تماشاگران خود را از دست داد و با 9/13 میلیون دلار فروش در 3646 سینما در رده چهارم قرار گرفت. مجموع فروش این پروژه 200 میلیون دلاری در آمریکا 4/59 میلیون دلار شده است.
«شاهزاده پارس» در سطح بینالمللی هم با 40 درصد کاهش در 10316 سینما در 48 کشور 6/37 میلیون دلار فروخت و به رده دوم رفت. فروش فیلم در این بازار به 4/156 میلیون دلار رسیده است.
«جنسیت و شهر 2» با بازی سارا جسیکا پارکر با 6/12 میلیون دلار در رده پنجم جدول فروش آمریکا قرار گرفت، اما در بازار بینالمللی موفق ظاهر شد و با 45 میلیون دلار فروش در 7970 سینما در 49 کشور صدرنشین شد.
کمدی خانوادگی «مارمادوک» با بازی اوون ویلسن و تریلر افسانه علمی «پیوند» با بازی آدرین برودی و سارا پولی به عنوان دیگر فیلمهایی که از این هفته در آمریکا اکران شدهاند، به ترتیب با 3/11 و 4/7 میلیون دلار فروشی کمتر از انتظار داشتند و در ردههای ششم و هشتم قرار گرفتند.
«مارمادوک» به کارگردانی تام دی درباره خانوادهای است که به محلهای جدید نقل مکان میکنند. آنها سگی بزرگ دارند که به شیوه خود همه چیز را به هم میریزد. جودی گریر و لی پیس دیگر بازیگران این فیلم هستند.
«پیوند» ساخته وینچنزو ناتالی هم درباره دو دانشمند جوان است که با دستکاری در نمونههای دیانای یک ارگانیسم جدید خلق میکنند که در ادامه دردسرساز میشود. ناتالی کارگردان فیلم تحسینشده «مکعب» است.
فیلم ابرقهرمانی «آیرون من 2» با بازی رابرت داونی جونیر در پنجمین هفته نمایش 7/7 میلیون دلار فروخت و فیلم هفتم شد و فیلم حماسی «رابین هود» با بازی راسل کرو و کیت بلانشت در هفته چهارم نمایش با 1/5 میلیون دلار در رده نهم قرار گرفت.
«نامه‌هایی به جولیت» با بازی آماندا سایفرید و ونسا ردگریو با سه میلیون دلار در رتبه دهم قرار گرفت. مجموع فروش فیلمها در مقایسه با هفته مشابه پارسال 23 درصد کمتر بود.
 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir