قهرمانی از نسل قهرمانان بنگال برای جلوگیری از دست یابی یك دانشمند دیوانه به سه جمجمه كه قدرتی بی‌نهایت به وی می‌دهد به نیویورك می‌رود. در نهایت پس از ماجرای فراوان با...
 
 شبكه های مختلف سیما 11 فیلم سینمایی و تلویزیونی برای پخش در روزهای پایانی هفته در نظر گرفته اند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «طوفان سهمگین»، «میتونه آخریش باشه»، «حقیقت محض»، «جستجو در مه»، «محافظین و آدمكش‌ها»، «فانتوم»، «دیگر تنها نیستم»، « تلواسه»، «سقوط رین»، «جنگاور و وشوكار» و «پی تی یو» پنجشنبه و جمعه 20 و 21 خرداد ماه از شبكه‌های یك، دو، سه، چهار، تهران و سیمای استان‌ها پخش می‌شود.
 
* «طوفان سهمگین»
فیلم سینمایی « طوفان سهمگین» به كارگردانی ژا اونینگ فنگ پنجشنبه 20 خرداد ساعت22:15 از شبكه یك سیما پخش می شود.
درخلاصه داستان فیلم با بازی ژی وی لیو آمده: در یكی از بنادر كشور چین احتمال وقوع طوفانی سهمگین توسط یك دانشمند زن پیش بینی می شود. او كه لیو نام دارد، این مسئله را با مقامات شهر در میان می‌گذارد و از آنها می‌خواهد تا دستور تخلیه شهر را صادر كنند. مقامات شهر كه با صدور این حكم متحمل هزینه فراوان می‌شوند، ابتدا با آن مخالفت می‌كنند اما لیو دست از كار نمی‌كشد و با اصرار و دلیل و مداركی كه ارائه می‌دهد، عاقبت آنها را متقاعد می‌كند.
فیلم سینمایی «طوفان سهمگین» محصول سال 2008 چین است.
 
*«میتونه آخریش باشه»
فیلم تلویزیونی «میتونه آخریش باشه» به كارگردانی جمشید محمودی و تهیه كنندگی نوید محمودی جمعه 21 خرداد ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش می‌شود.
داستان فیلم درباره دو سارق به نام‌های بهادر و كریم است كه آنها از هیچ دزدی و هیچ شخصی صرف نظر نمی‌كنند، از كیف قاپی گرفته تا قالپاق دزدی، سرقت ضبط خودروها و حتی طلای بچه‌های كوچك. روزی بهادر با دیدن یك اتومبیل قدیمی اما گرانقیمت قصد ربودن آن را می‌كند. با وجود مخالفت‌های كریم این سرقت انجام می‌شود. بهادر با این خودرو به نزد همسرش سهیلا رفته و او را برای گردش بیرون می‌برد. در بین راه، خودروی مدل بالای چند جوان كه تصمیم دارند سر به سر بهادر بگذارند، برایشان دردسر ایجاد می‌كند به طوری كه در نهایت خودرو بهادر دچار سانحه شده و سهیلا به بیمارستان منتقل می‌شود. درحالی كه پزشكان مشغول نجات سهیلا هستند، بهادر در تشویش و پریشانی كامل، ناخواسته شنونده گفت‌وگوی دو نفر دیگر می‌شود كه درخصوص مضرات و مصیبت‌های جور و جفا به همنوعان و كلاهبرداری از مردم جر و بحث می‌كنند.
رامین راستاد، حمید ابراهیمی، علی اوسیوند و لیندا كیانیان در فیلم تلویزیونی «میتونه آخریش باشه» محصول سال جاری گروه فیلم و سریال شبكه اول بازی كرده‌اند.
 
*«حقیقت محض»
فیلم سینمایی «حقیقت محض» با بازی كیت بكین سیل، متادیلون و آنجلا باست پنجشنبه 20 خرداد ساعت23:30 از شبكه دو سیما پخش می‌شود.
«راشِل» خبرنگار یكی از روزنامه‌های پر تیراژ آمریكاست كه به طور نامعلومی از معمای ترور رئیس جمهور آمریكا با خبر می‌شود. طبق گفته اِن¬اِس¬اِی، سیا و مقامات رسمی آمریكا، ترور رئیس جمهور برنامه دولت ونزوئلا بوده است. در نتیجه و به تلافی این داستان، آمریكا حمله گسترده هوایی به چند شهر مهم و مراكز اقتصادی ونزوئلا انجام می‌دهد، حال آن كه ادعای آنها بر این بوده است كه هدف این حملات، تأسیسات نظامی است. راشل متوجه می‌شود ترور رئیس‌جمهور در واقع سناریوی مقامات آمریكایی بوده كه به‌وسیله سیا طراحی شده است. چرا كه این صحنه سازی بهانه ای برای حمله به ونزوئلا را برای آمریكا فراهم میكند. راد لوری در سال 2008 فیلم سینمایی «حقیقت محض» محصول كشور آمریكا را كارگردانی كرده است.
 
*«جستجو در مه»
فیلم تلویزیونی «جستجو در مه» به كارگردانی سید روح الله حسینی و تهیه كنندگی محسن آقاخان، جمعه 21 خرداد ساعت 17:30 از شبكه دو سیما پخش خواهد شد.
در این فیلم با بازی سهند جاهدی و داریوش سلیمی می بینیم: دو پسر نوجوان به نام های كیان و محسن در یك مجتمع زندگی می كنند و دوستان بسیار صمیمی هستند. كیان و محسن بعد از ممتازشدن در مدرسه از پدران خود دوچرخه هدیه می‌گیرند و در باشگاه ثبت نام می‌كنند. محسن به طور اتفاقی از والدین خود می‌شنود كه كیان بچه پرورشگاهی است و وقتی این موضوع را به او می‌گوید كیان به شدت ناراحت شده و با او قهر می‌كند.
 
*«محافظین و آدمكش‌ها»
فیلم سینمایی «محافظین و آدم كش ها» به كارگردانی تدی چان و با بازی دانی ین، لیون لای و جون هو پنجشنبه 20 خرداد ساعت 20 از شبكه سه سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «محافظین و آدم كش‌ها» محصول سال 2009 كشور هنگ كنگ آمده است: سون یات سن بنیانگذار چین جدید به هنگ كنگ كه تحت استعمار انگلستان است می رود تا با گروهی انقلابی از سراسر چین ملاقات و سازمانی برای ساقط كردن امپراطوری ترتیب دهد. در هنگ كنگ گروهی از آمكش‌ها در انتظار او هستند كه از سوی امپراطور فرستاده شده‌اند. سون یات سن، یك ساعت وقت می خواهد تا اطلاعات رد و بدل شود. بنابراین انقلابیون محلی، بدلی را به جای او می‌گذارند و در سراسر شهر می‌گردانند و بدین وسیله آدمكش‌ها فریب می‌خورند.
 
*«فانتوم»
فیلم سینمایی «فانتوم» به كارگردانی سایمون وینسر جمعه 21 خرداد ساعت11:30 از شبكه سه سیما پخش خواهد شد.
قهرمانی از نسل قهرمانان بنگال برای جلوگیری از دست یابی یك دانشمند دیوانه به سه جمجمه كه قدرتی بی‌نهایت به وی می‌دهد به نیویورك می‌رود. در نهایت پس از ماجرای فراوان با كشتن دانشمند دیوانه، گروه خلافكاران از بین می‌برند.
بیلی زین و كریستی موانسن در فیلم سینمایی «فانتوم» محصول سال 1996 كشور آمریكا ایفای نقش كرده‌اند.
 
*«دیگر تنها نیستم»
فیلم تلویزیونی «دیگر تنها نیستم» به كارگردانی محمدعلی طالبی و تهیه كنندگی محمد خزایی پنجشنبه 20 خرداد ساعت 15:30 از شبكه چهار سیما پخش می‌شود.
درخلاصه داستان این فیلم با بازی اكبر زنجان پور و معصومه حسینی و از تولیدات گروه فیلم و نمایش شبكه چهار سیما آمده: مرادی پیرمرد هفتاد ساله پس از سال‌ها كار در یك رستوران به علت پیری و لرزش دست‌هایش بیكار می‌شود.
تك و تنها به خانه برمی‌گردد و با تلفن دامادش متوجه می‌شود كه دخترش در شهرستان در بیمارستانی بستری است. او مجبور می‌شود كه تمام اندوخته اش را برای عمل دختر هزینه كند، سپس به هر دری می¬زند كه كار جدید پیدا كند اما موفق نمی‌شود. سرانجام با ماشین كهنه و قدیمی‌اش به مسافركشی در شهر می‌پردازد.
روزی جوانی را سوار كرده با او تا نزدیك خانه وی می رود و متوجه می شود كه جوان تصمیم دارد مادر پیرش را به علت سختی زندگی به آسایشگاه سالمندان ببرد.
 
*«تلواسه»
فیلم تلویزیونی «تلواسه» به كارگردانی و تهیه كنندگی داریوش ربیعی جمعه 21خرداد ساعت20:30 از شبكه چهار سیما پخش می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم با بازی سارا خوئینی ها و حمید ابراهیمی آمده: پروانه و مجید به امید پیشرفت در كار و زندگی تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند، خانه‌ مسكونی‌شان را به فروش گذاشته‌اند. مجید خود را بازخرید كرده و در تدارك مسافرت و مهاجرت به كانادا هستند و بسیار از شرایط پیش آمده خشنود و راضی هستند. آرمین فرزند خردسال آنها محصل ابتدایی است. او در مدرسه ناگهان از حال می‌رود. آرمین تومور مغزی دارد و می‌بایست هرچه سریعتر عمل شود. مجید معتقد است كه صبر كنند و بعد از مهاجرت به كانادا و برقراری بیمه اجتماعی‌شان اقدام به جراحی كنند ولی پروانه بسیار نگران است كه مبادا زمان را از دست بدهند و دیر شود.
فیلم تلویزیونی «تلواسه» به نویسندگی رویا غفاری و حجت قاسم زاده اصل از تولیدات سال 88 گروه فیلم و نمایش شبكه چهارسیماست.
 
*«سقوط رین»
فیلم سینمایی «سقوط رین» 40 دقیقه بامداد روز جمعه 21 خرداد ماه از شبكه تهران پخش می‌شود.
در فیلم سینمایی «سقوط رین» با بازی كی پی شینا، گری اولدمن، كیوكو هاسی گاوان، میسا شیمیزو می‌بینیم: در پی خارج شدن اطلاعات مخفی از بانك اطلاعات دولتی توسط یكی از مقامات ژاپن، CIA توسط سفارت آمریكا در ژاپن به دنبال این اطلاعات افتاده و به مردی به نام جان رین كه مأمور سابق پلیس و نامزد دختر این مقام ژاپنی است، مشكوك می شوند. آنها درصدد از بین بردن برخی افراد مرتبط با این اطلاعات از جمله مقام ژاپنی و خانواده‌اش هستند، اما جان می‌تواند بعد از قتل خواهر نامزدش، نامزد خود را نجات دهد. پلیس نیز كه متوجه قتلهای مشكوكی شده است، به دنبال سرنخهایی از افراد و صحنه‌های قتل است و مافیای ژاپن نیز برای به‌دست آوردن اطلاعات تلاش می‌كنند.
فیلم سینمایی «سقوط رین» به كارگردانی مكس منیكس محصول سال 2009 ژاپن در ژانر حادثه ای، درام، هیجانی، جنایی ساخته شده است.
 
*«جنگاور و وشوكار»
شبكه تهران جمعه 21 خرداد ساعت 14:30 فیلم سینمایی «جنگاور ووشوكار» به كارگردانی آلین دسروچز را برای پخش در نظر گرفته است.
در خلاصه داستان فیلم سینمایی «جنگاور و وشوكار» آمده: جاناتان پسر كوچكی است كه پدرش به دست عوامل لیندزی یكی از قدرتمندان انگلیسی كه در چین واردكننده موادمخدر و اسیر كننده كشاورزان فقیر است، كشته می‌شود. جاناتان با كمك عده‌ای از چینی‌ها نجات می‌یابد و به یك روستای دور در چین برده می‌شود تا دور از هیاهو بزرگ شود. استاد یی به او ووشو را آموزش می‌دهد تا فنون رزمی را برای دفاع از خود بداند و درست زمانی كه سعی می كند به قاتل پدرش، لیندزی حمله كند، استاد یی به او می گوید كه ووشو راه انتقام نیست و او باید صبر و تحملش را زیاد كند.
مت فریور، امبرمیولین و ژائوگنگ در فیلم سینمایی«جنگاور و وشوكار» محصول سال 2008 كشورهای چین و آمریكا به¬عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش كرده‌اند.
 
*«پی تی یو»
فیلم سینمایی «پی تی یو» به كارگردانی جانی تو جمعه 21خرداد ساعت 14 از سیمای استان ها روی آنتن می‌رود.
پلیسی در حین دستگیری گروهی از خلافكاران، سلاحش را گم می‌كند، او كه گمان می‌كرد سلاحش توسط خلافكاران دزدیده شده است، در پی یافتن سلاح شروع به تعقیب و گریز گروهی خلافكار می‌شود و در این میان متوجه می شود كه این گروه جنایتكار حرفه‌ای هستند و این پی گیری‌ها منجر به دستگیری آن گروه می شود. در نهایت پلیس سلاحش را در میان زباله ها پیدا می كند و در اصل گمانش به آن گروه اشتباه بود، اما منجر به دستگیری و فروپاشی گروه جنایتكار شد.
فیلم سینمایی «پی تی یو» محصول سال 2000 كشور هنگ كنگ است. 

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: farsnews.com
 
مطالب پیشنهادی: