این جوان پویان نام دارد و نقش او را پژمان بازغی بازی می‌كند. پویان دوست دارد خیلی سریع به ثروت زیاد دست پیدا كند، اما نمی‌داند كه هیچ چیز را نمی‌توان آسان به دست آورد، چه رسد به ثروت كه خیلی‌ها خواهان آن هستند...

به گزارش جام جم آن لاین، پژمان بازغی ، رضا رویگری ، مینا لاكانی ، مریم كاویانی ، مهرداد ضیائی، رامین راستاد و شهنام شهابی از امشب به شبكه 3 سیما می‌آیند تا با نمایش زیاده‌خواهی‌های یك جوان، داستان‌های سریال «تاوان» را به نمایش بگذارند.
این جوان پویان نام دارد و نقش او را پژمان بازغی بازی می‌كند. پویان دوست دارد خیلی سریع به ثروت زیاد دست پیدا كند، اما نمی‌داند كه هیچ چیز را نمی‌توان آسان به دست آورد، چه رسد به ثروت كه خیلی‌ها خواهان آن هستند.
سریال تاوان را كه قرار است شب‌های شنبه ، دوشنبه و چهار شنبه پخش شود، شهرام شاه حسینی كارگردانی كرده و مجید مولایی تهیه‌كننده آن است.
آغاز پخش تاوان از امروز برای سازندگان آن هم می‌تواند خوب باشد هم بد. خوب از این جهت كه فعلا فقط سریال باغ شیشه‌ای 3 شب در هفته از شبكه 2 پخش می‌شود و سریال دیگری كه طرفداران زیاد داشته باشد، روی آنتن شبكه‌ها نیست، اما از طرفی پخش تاوان همزمان با آغاز بازی‌های جام جهانی است كه این بازی‌ها می‌تواند به نوعی سریال تاوان را تحت‌الشعاع قرار دهد چون از دیروز در بیشتر خانه‌ها جدول پخش بازی‌ها در كنار تلویزیون روی دیوار نصب شده است تا طرفدارن فوتبال تماشای هیچ بازی را از دست ندهند.
اما با همه اینها تجربه ثابت كرده است كه اگر داستان تاوان بتواند ظرف مثلا 3 شب اول مخاطبان را جذب خود كند، كار تمام است و مشتریان خود را پیدا خواهد كرد. اتفاقی كه مثلا برای سریالی مانند هوش سیاه رخ داد. پخش این سریال همزمان با برگزاری امتحانات مدارس آغاز شد، اما توانست باداستانی تقریبا جدید، مخاطبان زیادی را با خود همراه كند. سازندگان تاوان بازیگران خوبی را برای ایفای نقش‌های اصلی انتخاب كرده‌اند. پژمان بازغی می‌تواند برای نسل جوان به بازیگری پر طرفدار تبدیل شود البته اگر از همه توانایی‌های خود برای ایفای نقش پویان استفاده كرده باشد. پویان، جوان شهرستانی است كه پس از دریافت مدرك لیسانس مدیریت، در شركتی استخدام می‌شود كه مرجان امینی مدیریت آن را به عهده دارد. مرجان كه از همسرش سعید مدت‌هاست جدا شده و پسر بزرگی به‌نام هومن دارد، شرایط روحی مناسبی نداشته و بشدت احساس تنهایی می‌كند. پویان به او پیشنهاد ازدواج می‌دهد و مرجان كه تصور می‌كند این ازدواج، آرامش را به او باز خواهد گرداند، می‌پذیرد....
پویان با این اندیشه با مرجان ازدواج می‌كند كه بتواند در كنار ثروت او، زندگی خوبی را بگذراند اما یك حادثه باعث می‌شود پویان در شرایطی قرار بگیرد كه احساس كند همه ثروت مرجان برای او باقی مانده است. مرجان قبل از پویان همسر مردی به نام سعید بوده است؛ مردی كه نقش او را رضا رویگری بازی می‌كند. سعید كه به سادگی نمی‌تواند از ثروت مرجان چشم بپوشد وارد ماجرا می‌شود اما به جنگ بین سعید و پویان، مرجان خاتمه می‌دهد، با این حال، غیبت كوتاه مدت او این حسن را دارد كه زیاده خواهی آدم‌های اطراف را به نمایش می‌گذارد. فیلمنامه تاوان را آرش برهانی و علیرضا معتمدی نوشته‌اند. از دیگر عوامل سازنده سریال تاوان می‌توان به مدیر تصویربرداری: محمد ناصری، صدابردار: منصور شهبازی، طراح صحنه و لباس: منصوره یزدان‌جو، طراح گریم: سودابه خسروی، عكاس:نادرفوقانی، دستیار یك كارگردان و برنامه‌ریز: روزبه سجادی حسینی، مدیر تولید: جعفر عروجی و دیگر بازیگران: مجید جعفری، كاظم هژیرآزاد، آزاده ریاضی، علی بخشی، بهنام باقری و... اشاره كرد.

 گردآوری:گروه فرهنگ وهنرسیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: asriran.com