وی با بیان اینكه «مور» تمایلی ندارد تا فیلم جدیدش را یك اثر سیاسی تحریك‌آمیز بدانند، گفت: «او سعی دارد تا به این حقیقت اشاره كند كه طی هشت سال‌ گذشته...

«مایكل ‌مور» مستندساز جنجالی آمریكایی ادامه مستند سیاسی «فارنهایت ‌١١/٩» را سال آینده آماده‌ی اكران خواهد كرد.
به ‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «مایكل ‌مور» كه با مستند «فارنهایت ‌١١/٩» موفق به ‌كسب نخل طلای كن شد، اكنون قصد دارد ساخت قسمت دوم این مستند سیاسی را شروع كند.
این فیلم كه هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده است، بهار ‌٢٠٠٩ آماده نمایش خواهد بود. تاریخ اكران این فیلم تعمدا برای بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریكا انتخاب شده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «مایكل ‌مور» كه خودش فیلم‌نامه را نوشته و آن را كارگردانی خواهد كرد، از چندماه قبل كار برروی این پروژه را آغاز كرده است.
دو استودیو فیلم‌سازی كه ساخت این فیلم را برعهده گرفته‌اند، بدون اشاره به جزییات بیشتر فیلم، تنها اعلام كردند كه این فیلم «تحریك‌آمیز و نیشدار» ادامه‌ «فارنهایت ‌١١/٩» خواهد بود.
«دانی روست»، مدیر اجرایی استودیو Overture درباره این فیلم گفت: «دراین فیلم، "‌مور" نگاهی فراگیرتر به‌ موقعیت آمریكا به‌عنوان یك كشور صنعتی و ابرقدرت‌ بعد از حملات یازدهم سپتامبر خواهد داشت.»
وی با بیان اینكه «مور» تمایلی ندارد تا فیلم جدیدش را یك اثر سیاسی تحریك‌آمیز بدانند، گفت: «او سعی دارد تا به این حقیقت اشاره كند كه طی هشت سال‌ گذشته، جایگاه آمریكا در جهان چگونه متحول شده است. برای همین فكر می‌كنم «مور» تصمیم گرفت كه این فیلم پیش از انتخابات به‌نمایش درنیاید.»
این درحالیست كه قسمت اول «فارنهایت ‌١١/٩» چندماه پیش از انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریكا اكران شد. «‌مور» در آن فیلم انتقادات شدیدی از «جورج ‌بوش» به علت راه‌اندازی جنگ عراق كرد. این فیلم در سال ‌٢٠٠٤ حدود ‌١١٩ میلیون دلار فروش به‌دست آورد و موفق‌ترین مستند سیاسی تاریخی سینما نام گرفت.
به ‌گفته «روست»، فیلم جدید «مور» از لحاظ سبك ساخت مانند كارهای قبلی اوست كه از تصاویر آرشیوی، طنز و تحقیقات جامع تشكیل شده است. چنانچه فیلم جدید مور در اوایل بهار ‌٢٠٠٩ به نمایش درنیاید، شانس حضور در دوره آینده جشنواره‌ی كن را خواهد داشت.

 
 
گردآوری گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
 
www.seemorgh.com/culture
 
منبع : ایسنا