كاستاریكا پیش‌ از آغاز فیلمبرداری این فیلم گفته بود: این فیلم گوشه‌های شناخته نشده زندگی خانوادگی «مارادونا» را برای بینندگان به تصویر می‌كشد...

قسمت‌هایی از این فیلم در استادیوم فوتبال «ازتك» در مكزیك ساخته شده است.
این استادیوم برای آرژانتینی‌ها یك مكان به یادماندنی است، به دلیل این‌كه در فینال جام جهانی 1986 تیم فوتبال آرژانتین با هنرنمایی «دیگو مارادونا» بر انگلستان غلبه كرد.
«امیر كاستاریكا» در گفت‌وگو با یكی از نشریات فرانسوی فوتبال را به مواد مخدر شبیه كرده است كه ترك آن سخت است. وی گفته است كه خود به مدت 10 سال در تیم فوتبال اف‌سی سارایوو بازی می‌كرده و موفقیت‌هایی را در جام جوانان كشورش كسب كرده است.
فیلمبردای مستند «مارادونا» از هیجدهم ماه مارس 2005 در آرژانتین آغاز شد و در مكزیك، كوبا، ایتالیا و اسپانیا ادامه یافت.
كاستاریكا پیش‌ از آغاز فیلمبرداری این فیلم گفته بود: این فیلم گوشه‌های شناخته نشده زندگی خانوادگی «مارادونا» را برای بینندگان به تصویر می‌كشد و ابعاد شخصیتی مارادونا و حقیقت زندگی او را بازگو می‌كند.
امیر كاستاریكا متولد 24 نوامبر 1954 در سارایوو است. او تاكنون 8 فیلم بلند ساخته و جوایز معتبر بین‌المللی كسب كرده است. در میان جوایز این فیلم‌ساز می‌توان به نخل طلای كن برای دو فیلم «وقتی بابا رفته بود مأموریت» و «زیرزمین» و خرس نقره‌ای برلین برای فیلم «رؤیای آریزونا» اشاره كرد. فیلم مارادونا در بخش خارج از مسابقه جشنواره كن تحت عنوان سانس نیمه شب اكران می‌شود.
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : ایرسان