مدیر اداره تامین برنامه خارجی سیما از پخش 410 فیلم سینمایی و 240 قسمت سریال خارجی برگرفته از درخواستهای مخاطبان برای ایام تابستان شبکه های سیما خبر داد...

به گزارش جام جم آنلاین،علی اصغر رمضانی با بیان این مطلب افزود: سریال عربی( قبله نخست ) ویژه برنامه رمضان شبکه 2 که نگاهی تاریخی به فلسطین و وقایع آن دارد از جمله این برنامه هاست .
وی همچنین به پخش مستند های خارجی اشاره کرد و گفت : برجسته ترین مستندهای تولیدی سال 2009 و 2010 در بخشهای علوم فنی مهندسی، تاریخی، سیاسی و حیات وحش و 450 ساعت کارتون و انیمیشن ویژه ایام تابستان شبکه های مختلف سیما تدارک دیده شده است .
بنابر این گزارش رضا پورحسین مدیر شبکه آموزش سیما نیز درباره برنامه های تابستانی این شبکه گفت : آموزشهای غیر مستقیم و گرایش به سوی مهارت آموزی از اهداف خاص برنامه ریزی ما برای تابستان است.
پورحسین با اشاره به ارتقای ساختار برنامه سازی و کیفیت برنامه ها بعنوان یکی از محورهای برنامه سازی شبکه آموزش گفت: برنامه های این شبکه در چهار بخش تقسیم شده است چنانچه از اول تیر یک مسابقه مشاعره برگزار می کنیم که تاکنون 7 هزار نفر در آن شرکت کرده اند .
وی افزود :این برنامه تا 28 شهریور که تولد شهریار است به مرحله نهایی می رسد و حافظ شعر ایران معرفی می شود .
وی شور زندگی را دیگر بخش برنامه های این شبکه عنوان کرد و گفت : مروری بر درسهای راهنمایی در این بخش گنجانده شده که دانش اموزان در اوقات فراغت نیز با کتابهای درسی همراه باشند .
وی افزود :(کنکور 7 )بخش دیگر برنامه های شبکه آموزش است که ششم و هفتم تیر برای کنکوریهای امسال در نظر گرفته شده است و دانشجویان را برای تست زنی و آرامش روانی آماده میکند .
پورحسین افزود : در طول تابستان برنامه خاص برای معرفی کاردستی هایی که به نوعی اختراع هستند در نظر گرفته شده است که جشنواره نهایی آن و معرفی برترینها در شهریور برگزار خواهد شد .
 
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir