اگر می خواستیم کتابی منتشر کنیم که فقط به عکس ها اختصاص دارد، از جذابیت آن کاسته می شد از سوی دیگر زنده یاد امین پور شخصیتی است که هنرش شعر اوست پس در نظر گرفتیم...

به گزارش خراسان نیوز، "حرف آخر عشق" عنوان کتابی در قالب تلفیق شعر و عکس از زنده یاد قیصر امین پور است که به زودی منتشر می‌شود تعدادی از تصاویر این کتاب تاکنون منتشر نشده است. عباس محمدی مسئول مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری استان تهران در گفت وگو با مهر گفت: "حرف آخر عشق" عنوان کتابی از تولیدات این مرکز و متشکل از گزیده شعرها و عکس هایی از زنده یاد قیصر امین پور است.
 وی ادامه داد: در این کتاب بیش از 30 شعر از این شاعر همراه با عکس هایی از وی که روی آنها کار گرافیکی شده و به صورت تلفیقی آمده است آورده می شود. مسئول مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری استان تهران با اشاره به اینکه انتخاب شعرهای این کتاب با "حسن شیخ حائری" بوده است بیان کرد: عکس های "حرف آخر عشق" بیشتر از آرشیو واحد تجسمی حوزه هنری انتخاب شده و در بین آنها عکس هایی که تاکنون دیده نشده یا کمتر دیده شده است، وجود دارد. محمدی افزود: هم چنین از همکاری خانه شاعران جوان نیز برای تدوین این کتاب، به ویژه در بخش عکس ها نیز بهره برده ایم.
 این کتاب که از نظر گرافیک دارای اهمیت است، توسط فرزاد ادیبی طراحی و اجرا شده است. دبیر جایزه ادبی تهران تاکید کرد: انتخاب شعرها بیشتر بر اساس حال و هوای سروده ها بوده است و در این کتاب با تصویرهای نابی از قیصر امین پور روبه رو می شویم که در ترکیب با شعرها کاری نو ایجاد کرده است. وی با اشاره به این که تلفیق شعر و عکس مهمترین ویژگی این کتاب است عنوان کرد: اگر می خواستیم کتابی منتشر کنیم که فقط به عکس ها اختصاص دارد، از جذابیت آن کاسته می شد از سوی دیگر زنده یاد امین پور شخصیتی است که هنرش شعر اوست پس در نظر گرفتیم کاری تلفیقی داشته باشیم تا شعرها زبان گویای عکس ها باشند. محمدی تاکید کرد: عکس های این کتاب که بیش از 100 صفحه خواهد داشت، ناب هستند و کمتر دیده شده اند.
 
 گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com