دعوت
داستان‌های «اسرار انجمن ارواح» طنزی روانشناختی دارند و در قالب مدرن و پست‌مدرن نوشته شده‌‌اند. در این کتاب علاوه بر قصه‌هایی که یثربی در...
 
مجموعه داستان «اسرار انجمن ارواح» به قلم چیستا یثربی به زودی منتشر می‌شود. این مجموعه شامل تعدادی از قصه‌هایی است که قرار بود در فیلم سینمایی «دعوت» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا استفاده شود.
سومین مجموعه داستان چیستا یثربی از هفته آینده توسط انتشارات سوره قلم به بازار کتاب می‌آید. این مجموعه 35 داستان کوتاه با موضوع عاشقانه، تربیتی و اجتماعی را شامل می‌شود.
داستان‌های «اسرار انجمن ارواح» طنزی روانشناختی دارند و در قالب مدرن و پست‌مدرن نوشته شده‌‌اند. در این کتاب علاوه بر قصه‌هایی که یثربی در سال‌های اخیر به نگارش درآورده تعدادی از قصه‌هایی که قرار بود در فیلمنامه «دعوت» آورده شود و حاتمی‌کیا از آنها استفاده نکرده بود، به چشم می‌خورد.
از بین این قصه‌ها می‌توان به داستان «دخترم دوباره مرا به دنیا آورد» و «سیندرلا» اشاره کرد که داستان اول در مسابقه نمایشنامه‌نویسی دانشگاه آیوا آمریکا به دلیل فضای غریب، زنانه و جسورانه آن برگزیده شد و داستان «سیندرلا» هم از داستان‌هایی است که در داخل کشور مورد توجه قرار گرفته است.
یثربی درحال حاضر نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ» را تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر با بازی سیما تیرانداز روی صحنه دارد.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir