به تازگی برای پن 300 ساعت کار در بخش های خدمات عمومی‌و 36 ساعت مشاوره کنترل خشم بریده اند، دلیلش هم ساده است؛ او سال گذشته با یک پاپاراتزی درگیر شد. تصویری که از این ماجرا ضبط شده بود....

*شان پن یکی از اسطوره های مسلم بازیگری در عالم تصویر است که پرونده های متعدد درگیری هایش به امری همیشگی و طبیعی بدل شده است، او با زد و خوردهای زیاد با خبرنگاران غریبه نیست، هرازگاهی هم ماجرای تازه ای بین او و خبرنگاران رخ می‌دهد که سرانجام خوشی برای هنر پیشه و کارگردان با سابقه آمریکایی ندارد. به تازگی برای پن 300 ساعت کار در بخش های خدمات عمومی‌و 36 ساعت مشاوره کنترل خشم بریده اند، دلیلش هم ساده است؛ او سال گذشته با یک پاپاراتزی درگیر شد. تصویری که از این ماجرا ضبط شده بود نشان می‌داد که پن در یکی از مراکز خرید شهر لس آنجلس ضربه شدیدی به پای پاپاراتزی وارد کرده و دوربین او را شکسته است. پن در ابتدا متهم به ضرب و جرح و خرابکاری شده بود، که دست کم 18 ماه حبس در پی دارد اما جرم او به خرابکاری تقلیل یافت و به همین دلیل خطر زندان رفتن از بغل گوش او رد شد.شان پن کارگردانی فیلم قابل توجه «طبیعت وحشی» را در کارنامه هنری اش دارد.

*
کتاب مشهور پیامبر نوشته جبران خلیل جبران به صورت انیمیشن سه بعدی به سالن های سینما خواهد آمد. استیوهنسن امتیاز اقتباس از این کتاب متشکل از 26 مقاله شاعرانه را خریداری کرده و قرار است یک گروه انیماتور آن را آماده کنند. هنوز کارگردان اثر مشخص نشده و گروه امیدوار است با مشخص شدن کارگردان، کار تولید در اواخر تابستان آغاز شود و فیلم را برای نمایش در اواخر سال 2011 آماده کنند. کوئنتین تارانتینو رئیس هیئت داوران جشنواره ونیز شد. این جشنواره از اول تا 11 سپتامبر برگزار می‌شود. تارانتینو از سری کارگردانانی است که خیلی عجیب وارد این عرصه شده است، او قبل از ورود به عالم تصویر شاگرد معمولی یک ویدئوکلوپ بوده و با دیدن فیلم های زیاد با ژانرهای متنوع اکنون یکی از کارگردانان صاحب سبک و صاحب ژانر است و به خودی خود فیلم های منحصر به فردی تولید می‌کند.

*
دیوید فینچر
با مسئولان کمپانی دیزنی در حال مذاکره است تا اقتباس تازه ای از رمان «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» اثر ژول ورن بسازد. اسکات زد برنز نویسنده فیلم اولتیماتوم بودن در حال بررسی اثر برای نگارش فیلم نامه ای بر اساس آن است. دیوید فینچر تاکنون شاهکارهایی چون «هفت»، «باشگاه مشت زنی» و «زودیاک» را به جامعه سینمایی تقدیم کرده است.

*
مریل استریپ،
رکورد دار نامزدی اسکار در شاخه بازیگری با 15 بار کاندیدا شدن، به عضویت افتخاری آکادمی ‌هنر و ادبیات آمریکا درآمد. استریپ اولین سینماگری است که فقط به دلیل بازیگری این عنوان را کسب می‌کند. بازی او در فیلم «جولی و جولیا» دیدنی است.
* استیون اسپیلبرگ رمان مایکل مورپرگو مربوط به جنگ جهانی اول با عنوان «اسب جنگی» را می‌سازد، این فیلم آگوست 2011 اکران می‌شود.

*
فیلم «نیمه شب در پاریس» پروژه جدید وودی آلن است، این فیلم که همچنان در مرحله پیش تولید به سر می‌برد یک کمدی، رمانتیک است که ماجراهای سفر کاری یک خانواده به پاریس را به تصویر می‌کشد، در این خانواده زوج تازه نامزد کرده ای هستند که این سفر و ماجراهای آن زندگی شان را از این رو به آن رو می‌کند، فیلم به عشق بی شائبه مرد جوان به شهر پاریس می‌پردازد و در عین حال به این توهم رایج طعنه می‌زند که مردم همیشه فکر می‌کنند دیگران زندگی بهتری از آن ها دارند. کارلا برونی، همسر نیکلای سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه هم که بارها خبر حضور او در فیلم اعلام و بعد تکذیب شد از قرار معلوم در فیلم بازی می‌کند و «یکی از کریستینا بارسلونا» آخرین اثر اکران شده وودی آلن و «با غریبه قد بلند سبزه ای ملاقات می‌کنی» آخرین اثر ساخته شده توسط اوست که در کن به نمایش درآمد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com