پرنسیب
با حاشیه‌های درباره «تسویه حساب» برای اکران فیلم شهرستان ها تصور نمی‌شد میلانی به این زودی سراغ پروژه ای دیگر برود. در پروژه جدید تهمینه میلانی بازیگرانی چون...

نگاهی به سینمای همیشه پویا
هر از چند گاه در صفحه سینما و تلویزیون نیم نگاهی به خط تولید دنیای تصویر داشته ایم و این بار نیز قصد داریم با شرایط جدید حاکم بر سینما سراغ تولید برویم و شما را از دستاوردهای آینده مطلع کنیم.

«پر نسیب»

تهمینه میلانی کارگردان سینمایی «تسویه حساب» اکنون درگیر پروژه ای به نام «پر نسیب» است. با حاشیه‌های درباره «تسویه حساب» برای اکران فیلم شهرستان ها تصور نمی‌شد میلانی به این زودی سراغ پروژه ای دیگر برود. در پروژه جدید تهمینه میلانی بازیگرانی چون بهرام رادان، السا فیروزآذر، دانیال عبادی، آنا نعمتی، سارا خوئینی ها، همایون ارشادی، پیام صالحی، سمانه پاکدل و الناز فیروزآذر بازی می‌کنند.در خلاصه داستان فیلم آمده است سارا آرشیتکت جوانی است که برای طراحی غرفه های هنرهای ملی و صنایع دستی نمایشگاه بین المللی به استخدام یک شرکت مهندسین مشاور که بابک رئیس آن است درمی‌آید. بابک که مردی مورد توجه است، راه های مختلفی برای جذب سارا می‌آزماید، اما تفاوت در عقاید، باور، فرهنگ و... چالش بزرگی برای شکل گیری این ارتباط می‌شود. فیلم بردار این پروژه علیرضا زرین دست است.

«مصائب چارلی»، کار مشترک ایران و کردستان عراق
فیلم «مصائب چارلی» به کارگردانی علیرضا سعادت نیا در مرحله فیلم برداری است. بازیگرانی چون مهدی هاشمی ‌و الکساندر اولینیک در این فیلم بازی می‌کنند. گروه و عوامل فیلم کامل و گسترده است تا جایی که اثر و تهیه کننده دارد، علیرضا بسط احمدی تهیه کننده کلی فیلم است و نچیروان صنعان تهیه کننده بخش کردستان عراق است.داستان فیلم درباره یک آپاراتچی سابق سینما پس از پایان جنگ است که سینمای کوچکی را در کردستان عراق دایر و هم زمان با نمایش فیلم ها برای رسیدن به آرزوی خویش تلاش می‌کند.

«یک جیب پر پول یه گواهی نامه»

قدرت ا... صلح میرزایی آثاری چون «زندگی شیرین»، «دلداده» و «شاخه گلی برای عروس» را در کارنامه سینمایی خود دارد. این بار نیز با تیمی‌آشنا و شاید هم بتوان گفت تکراری به سراغ مضمونی طنز رفته است. رضا شفیع جم و جواد رضویان 2 چهره و المان فیلم های کمدی باز هم در این سینمایی به دوئل پرداخته اند. فیلم یک کمدی اجتماعی است که مرحله تولیدش به پایان رسیده و در نوبت اکران قرار گرفته است. صلح میرزایی علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تهیه کار را نیز بر عهده دارد.
از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به آناهیتا همتی، شهره لرستانی، یوسف صیادی، محسن قاضی مرادی، احمدپور مخبر، حسین هادیان فر، روح ا... مفیدی و علی صالحی اشاره کرد.

«برج آرام» روی خط تولید

مسعود اطیابی فیلم «برج آرام» را کارگردانی می‌کند، او که با «خروس جنگی» تجربه ای در عرصه طنز داشته و به تعبیری مخاطبانش را پیدا کرده است، این بار بعد از فیلم «صبح روز هفتم» که در جشنواره اخیر فجر به نمایش گذاشته شد، فیلم ویدئویی «برج آرام» را در دست کار دارد. فیلم درباره یک مجری هواشناسی تلویزیون است که از خانه ای قدیمی‌به یک برج نقل مکان می‌کند، در این بین، حمل اثاثیه باعث ماجراهایی می‌شود و... سروش صحت، سحر زکریا، مجید مشیری، رضا فیض نوری، علی هدایت نیا، نعیمه نظام دوست، پوراندخت مهیمن و شیرین عباسی در این فیلم بازی می‌کنند.
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: khorasannews.com