مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» برای اولین‌بار در سال 1981 با «مهاجمان صندوقچه گمشده» آغاز شد. دومین قسمت سه سال بعد با نام «ایندیانا جونز و معبد مرگ» ساخته شد...

 

به گزارش رویترز ، چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های ماجراجویانه «ایندیانا جونز» به‌نام «قلمرو جمجمه بلورین» ساخته‌ «استیون اسپیلبرگ» درحالی در بخش غیررقابتی جشنواره كن نمایش داده می شود كه 19 سال از ساخت قسمت سوم «ایندیانا جونز» می‌گذرد.

كارشناسان فیلم در جشنواره شصت‌ویكم كن پیش‌بینی كرده‌اند كه امسال بیشترین استقبال تماشاگران در كن فردا با نمایش این فیلم پرطرفدار رقم خواهد خورد.

داستان «قلمرو جمجمه بلورین» در سال 1957 روی می‌دهد و هریسون فورد ، كیت بلانش ، شیا لبوف ، كارن آلن ، جان هرت ، جیم برودبنت و شون كانری در آن ایفای نقش دارند.

این فیلم كه تهیه‌كنندگی آن را جورج لوكاس برعهده داشته است، با هزینه‌ 185 میلیون دلاری، محصول كمپانی پارامونت پیكچرز است و قرار است به صورت هم‌زمان روز 22 می (دوم خردادماه) در آمریكا، كانادا و چندین كشور دیگر اكران شود.

مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» برای اولین‌بار در سال 1981 با «مهاجمان صندوقچه گمشده» آغاز شد. دومین قسمت سه سال بعد با نام «ایندیانا جونز و معبد مرگ» ساخته شد و پس از آن‌ «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» در قالب قسمت سوم در سال 1989 به‌روی پرده سینماها آمد.