امسال برنامه‌های روز ملاصدرا از اول خرداد ماه ‌در تهران آغاز می‌شود و روزهای دوم تا چهارم خرداد ماه با سخنرانی‌های علمی در شیراز....


 
مدیر بنیاد فارس شناسی گفت: مركز صدرا شناسی همزمان با روز ملاصدرا در شیراز گشایش می یابد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه  فارس ، دکتر سعید زاهد زاهدانی مدیر بنیاد فارس شناسی امروز در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی گفت: شواهد و مستندات نشان می‌دهد كه ملاصدرای شیرازی در بصره عراق مدفون است و تمهیداتی برای انتقال آرامگاه‌این فیلسوف بزرگ ایرانی به شیراز اندیشیده شده است.

دكتر سعید زاهد که در آستانه اول خرداد ماه روز ملاصدرا سخن می گفت، با بیان اینکه انتقال مقبره ملا صدرا به شیراز تاكنون چندین بار پیگیری و مطرح شده اما امكان اجرای آن میسر نشد بود ادامه داد: این انتقال با رعایت همه جوانب شرعی و بدون نبش قبر انجام خواهد شد و احتمالا آرامگاه ملاصدرا در مدرس قبلی این فیلسوف بزرگ ایرانی یعنی مدرسه موسوم به مدرسه خان شیراز بنا می شود . پیش تر نیز چنین انتقال‌هایی مانند انتقال قبر نیما یوشیج با موفقیت انجام شده است.
مدیر بنیاد فارس شناسی از کشف سه نسخه دست نویس اثر ملا صدرای شیرازی خبر داد و گفت: این سه نسخه که در گنجینه‌های میراث فرهنگی اخیرا یافت شده ، همزمان با روز ملاصدرا در شیراز از آن پرده برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه این آثار هم اكنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود اضافه كرد:این سه‌ دست‌نوشته ملاصدرا مورد ارزیابی دقیق کارشناسان قرار گرفته و انتساب آن به ‌ملاصدرا به تایید رسیده است..

زاهد زاهدانی در ادامه از گشایش مركز صدرا شناسی همزمان با روز ملاصدرا در شیراز خبر داد و با تشریح برنامه های «روز ملاصدار» گفت : امسال برنامه‌های روز ملاصدرا از اول خرداد ماه ‌در تهران آغاز می‌شود و روزهای دوم تا چهارم خرداد ماه با سخنرانی‌های علمی در شیراز پیرامون مكتب فلسفی شیراز ادامه خواهد یافت.

وی گفت: كریم مجتهدی، رضاداوری اردكانی، سیدمحمد خامنه‌ای،احمد بهشتی، غلامرضا اعوانی، حمیدرضا آیت‌اللهی ، علی فتح طاهری ، حكمت الله ملا صالحی ، حسین كلباسی، محمد ایلخانی، عبدالرزاق حسامی فر، حسن جاهد، علی الله بداشتی، عبدالله شكیبا ، رضا سلیمان حشمت، احد فرامرز قراملكی و سحركاوندی از جمله سخنرانان و دعوت‌شدگان به همایش بزرگداشت روز ملاصدرا در شیراز هستند.
 
گردآوری گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com
 
منبع : ایسنا