خانم توما پیرزنی ساده و مهربان است که مدتی بر این باور بوده که خداوند او را نیامرزیده است که با تمام پیش آمدهای بدی که برای او اتفاق افتاده، تاکنون نمرده است...

سیما با پخش 11 فیلم سینمایی به استقبال تعطیلات آخر هفته می رود
شبکه های مختلف سیما با پخش 11 فیلم سینمایی و تلویزیونی ایرانی و خارجی چون «پرواز»، «سر خط» و «ماجراهای پینوکیو» به استقبال تعطیلات آخر هفته می رود.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از معاونت سیما، فیلم های سینمایی و تلویزیونی «پرواز»، «درها و پرده ها»، «موقعیت کاکودا»، «سر خط»، «شرخر»، «جهنم سبز»، «ماجراهای پینوکیو»، «جنگ بزرگ»، «دزد خبیث»، «گسل عظیم» و «شمشیر شمشیرها» پنجشنبه و جمعه 10 و 11 تیرماه از شبکه های یک، دو، سه، چهار، تهران و سیمای استان ها پخش می شود.
 
** شـبـکـه یــک
فیلم سینمایی «پرواز » به کارگردانی یونگ واکیم پنجشنبه 10 تیر ماه جاری ساعت 22 و 15 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می شود.
در این فیلم با بازی جونگ ووها و جونی هیون خواهید دید: سال 2002 کمیته ملی المپیک درخواست کشور کره را برای میزبانی المپیک زمستانی رد می کند. دلیل رد شدن این تقاضا، رسمیت نداشتن ورزش های زمستانی در کشور مزبور است. یک مربی اسکی تصمیم می گیرد یک تیم اسکی تشکیل دهد و بخت خود را در این زمینه بیازماید. او افرادی را که هر کدام، انگیزه ای شخصی برای برنده شدن دارند، انتخاب و تمرینات را با آنها آغاز می کند.
فیلم سینمایی «پرواز» محصول سال 2009 کـره جنوبی می باشد.
جمعه ساعت 16 فیلم تلویزیونی «درها و پرده ها» به کارگردانی سیامک کاشف آذر و تهیه کنندگی کامران مجیدی از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
داستان فیلم تلویزیونی «درها و پرده ها» درباره عطا جوانی حدود 25 ساله است که بدلیل خواسته های تمامی جوانان برای بدست آوردن پول بیشتر با گرو گذاشتن سند منزل پدری خود پولی جور می کند و در یک شرکت سرمایه گذاری می کند. از آنجائیکه قول های این شرکت دروغین بوده پس از مدتی متوجه می شود که مسئولان شرکت فرار کرده و او می ماند با کلی طلب کار و بدهی.
لیلا زارع، امیر عباسی، رامتین خداپناهی، مهران نائل و زهره صفوی در فیلم تلویزیونی «درها و پرده ها» از تولیدات سال 88 گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک سیما به ایفـای نقش پرداختند.
 
** شـبـکـه دو
فیلم سینمایی «موقعیت کاکودا» به کارگردانی آلیستر گریئرسون و تهیه کنندگی لیزاخان پنجشنبه 10 تیر ماه ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه دو سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمــده: در سال های جنگ دوم جهانی، گردان 39 ارتش استرالیا در جزیره ای به نام «کاکودا» که در آب های بین المللی واقع گردیده مستقر شده است. البته آنچه این گروه به آن موظف شده اند، انجام برخی کارهای پشتیبانی مانند حمل بار و آماده سازی سنگر و مواردی از این دست است. از آنجا که کاکودا دارای موقعیت مناسب و استراتژیک نظامی است، ارتش ژاپن تصمیم به پیاده کردن نیروهایش در آنجا می گیرد. نیروهای ژاپنی در هنگام ورود به جزیره، با اعضای گردان 39 ارتش استرالیا مواجه می شوند، حال آنکه قرار نبوده این گردان در درگیری های شرکت کنند. نبرد سخت بین دو گروه درمی گیرد ولی در نهایت هیچیک از دو گروه موفقیت قابل توجهی در راستای استفاده از جزیره پیدا نمی کنند.
جک فینستر، تراویس مک ماهون و سیمون استون در فیلم سینمایی «موقعیت کاکودا» محصول سال 2006 کشور استرالیا به ایفای نقش پرداختند.
فیلم تلویزیونی «سر خط» به کارگردانی بهرام صادقی مزیدی و تهیه کنندگی یداله کریمی و عهدیه زارع جمعه 11 تیر ماه ساعت 17 و 30 دقیقه از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.
داستان فیلم تلویزیونی «سر خط» در مورد دو نوجوان به نام های آرش و جاوید است که در مدرسه بر سر ریاست گروهی به نام خشن، با هم رقابت دارند. در این میان ورود معلم پرورشی جدیدی بنام صدیقی به مدرسه باعث شدت گرفتن اختلافات آنها می شود. صدیقی با اطلاع از خلافکاری ها و نزاع آنها و ا ینکه آرش در گذشته قهرمان مسابقات شنای دانش آموزی بوده، سعی دارد او را به کناره گیری از این رفتارها و از سرگیری تمرینات شنا ترغیب کند.
علی اوسیوند، نیما رئیسی، زهرا سعیدی، مهدی صباغی، قربان نجفی و نسیم ادبی در فیلم تلویزیونی «سر خط» بازی کرده اند.
 
** شـبـکـه ســه
پنجشنبه ساعت 20 و 15 دقیقه فیلم سینمایی «شرخر» به کارگردانی سوراب رکابرا از شبکه سه سیما پخش خواهـد شد.
در خلاصه داستان فیلم آمــده: چون افرادی که وام از بانک می گیرند اقساط خود را نمی پردازند، مردی با قراردادی نانوشته از سوی بانک استخدام می شود تا اقساط را وصول کند. پس از مدتی مرد که حال و روز بدهکاران را می بیند کار خود را رها کرده و به بدهکاران کمک می کند تا اقساط را بپردازند.
سانجی دات در فیلم سینمایی «شرخر» محصول سال 2008 کشور هند بازی کرده است.
جمعه ساعت 11 و 30 دقیقه فیلم تلویزیونی «جهنم سبز» از شبکه سه سیما پخش می شود.
در این فیلم با بازی جعفر دهقان، کامران باختر، رضا طوفان و لیلا بوشهری و با کارگردانی اسماعیل براری می بینیم: حیدر، شکاربان پیر جنگل، نسبت به رویارویی مردی با یک خرس در جنگل، مشکوک می شود اما تحقیقات او به دنبال شکارچیان متخلف، با کشته شدنش توسط آنها، ناتمام می ماند. الیاس، داماد حیدر، رد او را می گیرد و درمی یابد که زندی، رئیس شکاربانی نیز با شکارچیان که مشغول جمع آوری حیوانات برای ارسال آنها به خارج از کشور هستند، همدست است.
 
** شـبـکـه چـهـار
فیلم سینمایی «ماجرای پینوکیو» به کارگردانی لوجی کامنسینی و با بازی فرانسو فرانچی و نینو مان فردی پنجشنبه 10 تیر ماه ساعت 15 و 40 دقیقه از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود.
فیلم سینمایی «ماجرای پینوکیو» داستان شناخته شده عروسک چوبی پینوکیو که توسط پیرمردی به نام ژپتو از یک تکه چوب تراشیده می شود. فرشته مهربان و خوش قلبی دورادور مراقب او است و تلاش می کند، رسم مهربانی را به او یاد بدهد. پینوکیو به خاطر کارهای بدی که انجام می دهد دچار دردسرهای فراوانی می شود. او نهایتا به خانه بازمی گردد و به دلیل کمک به پدرش مورد بخشش قرار می گیرد و یک روز صبح بعد از آنکه از خواب بیدار می شود، به پسر بچه ای زیبا تبدیل شده است.
فیلم سینمایی «ماجراهای پینوکیو» محصول مشترک کشورهای ایتالیا، فرانسه و آلمان در سال 1972 ساخته شده است.
فیلم سینمایی «جنگ بزرگ» به کارگردانی ماریو مونیچلی محصول سال 1959 کشورهای ایتالیا و فرانسه، جمعه 11 تیر ماه جاری ساعت 20 و 45 دقیقه در قالب برنامه "سینما 4" از شبکه چهار سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم با بازی وتیو ریو کاسمن و البرتو سوردی می بینیم: در آستانه جنگ اول جهانی یک سرباز به نام جیوانی سعی می کند از جنگی که فکر می کند بیهوده بوده و هیچ ربطی به او ندارد فرار کند، جنگ بین ایتالیا و اتریش و مجارستان در حال گسترش است و او به یک سرباز شیاد به نام ارستو رشوه می دهد که به نوعی او را از خدمت معاف کند.
 
** شـبـکـه تـهـران
فیلم سینمایی «دزد خبیث» به کارگردانی آلبرت دوپونتل 40 دقیقه بامداد جمعه 11 تیر ماه از شبکه تهران پخش می شــود.
در این فیلم خواهیم دید: خانم توما پیرزنی ساده و مهربان است که مدتی بر این باور بوده که خداوند او را نیامرزیده است که با تمام پیش آمدهای بدی که برای او اتفاق افتاده، تاکنون نمرده است.
کاترین فروت، آلبرت دوپونتل، بولی لانرس، نیکلاس ماری در فیلم سینمایی «دزد خبیث» محصول سال 2009 کشــور فرانسه در ژانر کمدی ایفای نقش کرده انــد.
فیلم سینمایی «گسل عظیم» به کارگردانی دیوید مایکل لات جمعه 11 تیر ماه ساعت 14 و 30 دقیقه از شبکه تهران سیما پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: در کوهستان بلک ریور در غرب ویرجینیا، یک سلسله انفجار به سرپرستی مردی به نام بومر انجام می شود که آغازکننده یک گسل عظیم در پوسته زمین است که به سمت واشنگتن دی سی حرکت می کند، جایی که دکتر «امی» در حضور شوهر و دخترش درباره پیش بینی زلزله سخنرانی می کند. زمین لرزه ناشی از گسل، جلسه را بر هم می زند و از دکتر «امی» خواسته می شود که به محل حادثه برود، او با هلی کوپتر به آنجا می رود و به طور اتفاقی بومر را که زیر خاک داخل ماشینش مدفون شده نجات می دهد.
برایتنی مورفی، اریک لاسالی، بروس داویسون و جاستین هارتلی در فیلم سینمایی «گسل عظیم» محصول سال 2009 کشورهای آمریکا و کانادا در ژانر ملودرام، حادثه ای، اکشن، علمی و تخیلی به ایفای نقش پرداخته اند.
 
** سـیـمـای اسـتـان هــا
فیلم سینمایی «شمشیر شمشیرها» به کارگردانی کانگ چنگ جمعه 11 تیر ماه ساعت 14 از سیمای استان ها پخش می شود.
در خلاصه داستان فیلم آمده: شمشیر افسانه ای که بدست «او چی» ساخته شده است و اکنون بدست استاد کونگ فوکاری می رسد که شاگردان بسیاری دارد و در این میان حوادث گوناگونی اتفاق می افتد.
یو وانگ، پپ شو، چانگ سین هانگ و فنگ تین در فیلم سینمایی «شمشیر شمشیرها» بازی کرده اند.
فیلم سینمایی «شمشیر شمشیرها» محصول سال 1968 کشور هنگ کنگ در ژانر اکشن و درام ساخته شده است.
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: irna.ir