داستان این فیلم كه «تاچر» نام خواهد داشت، در سال 1982 و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالكلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی «مارگارت تاچر» برای حفظ سمت‌اش به‌تصویر كشیده خواهد شد...
 
به گزارش ایسنا، «مریل استریپ»، بازیگر سرشناس هالیوود ایفاگر نقش «مارگارت تاچر» در یك فیلم حماسی خواهد شد. 
«مریل استریپ» در جدیدترین حضور سینمایی خود قصد دارد در نقش «مارگارت تاچر»، نخست‌وزیر سابق انگلیس ظاهر شود.
این فیلم به كارگردانی «فیلیدا لیود» ساخته خواهد شد كه پیش‌تر در فیلم «ماما میا» با «مریل استریپ» همكاری كرده بود.
قرار است در این فیلم «جیم بروبنت» نقش همسر نخست‌وزیر سابق انگلیس را بازی ‌كند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، داستان این فیلم كه «تاچر» نام خواهد داشت، در سال 1982 و چند هفته پیش از آغاز جنگ فالكلند اتفاق می‌افتد و تلاش‌های سیاسی «مارگارت تاچر» برای حفظ سمت‌اش به‌تصویر كشیده خواهد شد.
«مریل استریپ» 61 ساله كه اخیرا عضو افتخاری آكادمی هنر و ادبیات آمریكا شده است، با 15بار نامزدی جایزه اسكار از این لحاظ ركورددار تاریخ سینما محسوب می‌شود.
وی دو بار در سال‌های 1980 برای «كرامر علیه كرامر» و 1983 برای «انتخاب صوفی» موفق به كسب جایزه اسكار بهترین بازیگری شده است.
«استریپ» در سال 2003 برای فیلم «ساعت‌ها» جایزه خرس نقره‌ای جشنواره برلین را گرفت، در سال 1989 با فیلم «فرشتگان جهنمی» جایزه بهترین بازیگر زن را از كن دریافت كرد، در سال 1982 بهترین بازیگر زن جوایز بافتا شد و در سال 1999 جایزه دوربین برلیناله را كسب كرد.
«مریل استریپ» در سال 2003 جایزه افتخاری سزار فرانسه را گرفت، دو بار جایزه بهترین بازیگر زن را از اسكار سینمای ایتالیا دریافت كرده است، هفت‌بار بهترین بازیگر جوایز گلدن گلوب انتخاب شده است و از جشنواره‌های رم و سن‌سباستین جایزه یك عمر دستاورد سینمایی دریافت كرده است.
 
گردآوری: گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir