آغاز
نولان از همان فیلم نخست سیاه و سفیداش كه با سرمایه شخصی‌اش ساخته شد توجه منتقدان سینما را به خود جلب كرد و با ساخت فیلم...

«آغاز» جدیدترین پروژه سینمایی كریستوفر نولان از 16جولای (25 تیر) به روی پرده سینماها می‌رود.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، كریستوفر نولان در چند سال گذشته با «شوالیه تاریكی» از جمله مطرح‌ترین سینماگران هالیوود بود و فیلمبرداری كار جدیدش را سال گذشته در ژاپن آغاز كرده بود.
لئوناردو دی‌كاپریو از جمله بازیگران اصلی «آغاز» است و این پروژه با بودجه‌ای بالغ بر 160 میلیون دلار تهیه و تولید شده است.
علاوه بر لئوناردو دی‌کاپریو، «ماریو کوتیلار»، « سیلیان مورفی» و «كن وانتانیبل» در فیلم علمی - تخیلی «آغاز» نقش‌آفرینی می‌کنند.
بنا بر اعلام ورایتی، این پروژه که فیلمنامه‌اش را کریستوفر نولان نوشته است با همکاری استودیو برادران وارنر تهیه و تولید شده است.
بنا بر این گزارش، نخستین تصاویر این فیلم 15 ژوئن (25 خرداد) سال گذشته در «توكیو» به ضبط رسیده است .
از پروژه «آغاز» به عنوان یک فیلم اکشن علمی - تخیلی که درون ساختار ذهن روی می‌دهد، یاد شده است.
«آلن پیج»، «مایکل کین» و« کیلین مورفی» از دیگر بازیگران این پروژه بوده‌اند.
مایكل كین نقش كوتاهی در فیلم «آغاز» خواهد داشت. كین با اشاره به كوتاهی نقش‌اش در فیلم نولان گفت: من و كریستوفر دوستان بسیار خوبی هستیم و كل كار من در این پروژه سه روز بیشتر طول نكشید.
نولان از همان فیلم نخست سیاه و سفیداش كه با سرمایه شخصی‌اش ساخته شد توجه منتقدان سینما را به خود جلب كرد و با ساخت فیلم «بی‌خوابی» با حضور بازیگرانی چون «آل پاچینو» با پیشنهادات بسیار استودیوهای فیلمسازی روبرو شد.
یك دهه پیش كمتر كسی در عالم سینما می‌توانست تصور كند كه كریستوفر نولان (فیلم ساز انگلیسی) بتواند با سرعتی خیره كننده پله‌های ترقی را پیموده و به یكی از كارگردانان مطرح جریان اصلی سینمایی امروز جهان تبدیل شود تا جایی كه استودیو برادران وارنر ساخت دو فیلم «بازگشت بتمن» 2004 و «شوالیه تاریكی» (2008) را به او سپرد.
كریستوفر نولان امیدوار است «آغاز» به یكی از پرفروش‌ترین آثار گیشه‌ در سال 2010میلادی، تبدیل شود.
سری جدید فیلم‌ «سوپرمن» به كارگردانی كریستوفر نولان نیز برای اكران در تعطیلات 2012 آماده خواهد شد.
كریستوفر نولان در آستانه اكران فیلم جدیدش «آغاز» و «بتمن» جدید گفت: برای حفظ سوپرمن به عنوان ابر قهرمان‌ تاریخ سینما، باید جوهره‌ی اولیه شخصیت‌اش حفظ شود.
نولان افزود: سری جدید این فیلم در واقع پایان این داستان خواهد بود.
نولان هنوز قرار‌داد رسمی برای كارگردانی این فیلم امضا نكرده است.
چندی پیش نیز اعلام شد، سری جدید نسخه سینمایی «بتمن» به‌طور كامل در قالب «ایمكس» (مردان مجهول) به تهیه و تولید می‌رسد.
سومین سری از فیلم‌های «بتمن» در دوره جدید حال و هوایی متفاوت با بتمن‌ها در دوره كلاسیك سینما خواهند داشت.
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir