این فیلم كه قرار است عصر دیروز در بخش مسابقه شصت و یكمین جشنواره فیلم كن به نمایش درآمد، داستان مادری به نام كریستین كولینز (با بازی آنجلینا جولی) از...


 فیلم «بچه اشتباهی» آخرین ساخته «كلینت ایستوود»، امروز بعداظهر در بخش مسابقه شصت و یكمین جشنواره فیلم كن به نمایش درخواهد آمد.  

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت رسمی جشنواره كن، در حالیكه پنچ سال از ناكامی فیلم «رودخانه مرموز» در رقابت‌های كن می‌گذرد، «كلینت ایستوود» اینبار با فیلم «بچه اشتباهی» به این عرصه از رقابت‌ها بازگشته است.
این فیلم كه قرار است عصر دیروز در بخش مسابقه شصت و یكمین جشنواره فیلم كن به نمایش درآمد، داستان مادری به نام كریستین كولینز (با بازی آنجلینا جولی) از طبقه كارگر در دهه 20 میلادی در لس‌آنجلس است كه یك روز پسر كوچكش والتر را به طرز مرموزی گم می‌كند و پس از ماه‌ها تحقیق و جستجو ناگهان پسری 9 ساله با این ادعا كه او والتر است به نزد او می‌آید ولی متاسفانه او والتر نیست.
این فیلم به تهیه كنندگی «برایان گرازر» و «ران هاوارد» براساس داستانی حقیقی ساخته شده است.
«كلینت ایستوود» درباره این فیلم گفت: من فیلمنامه این پروژه را در سفری كه برلین داشتم با خود بردم و در راه بازگشت، در هواپیما آن را خواندم و به شدت به آن علاقمند شدم و همین كه برگشتم با برایان و ران تماس گرفتم و به آنها گفتم كه من این فیلم را می‌سازم و آنها به من گفتند كه «آنجلینا جولی» فیلمنامه را خوانده و خیلی از آن خوشش آمده و خواستار بازی در این نقش شده است و من نیز در جواب گفتم كه او برای این نقش از هر نظر عالی است و من كارهای او را خیلی دوست دارم و همه چیز به همین سادگی و سرعت اتفاق افتاده است.
ایستوود در ادامه در توصیف جولی گفت: او در كار خود بی‌نظیر است، او در واقع مرا به یاد بازیگران سال‌های طلایی سینما در دهه 40 میلادی می‌اندازد، كسانی چون «كاترین هیپبورن»، «اینگرید برگمن»، «بت دیویس» و «سوزان هیوارد»، آنها همگی بسیار متمایز بودند و در فیلم‌های زیادی نیز حضور یافتند و به نظر من «جولی» نیز همچون آنها بازیگر توانمند و منحصر به فردی است.
به گزارش فارس، «ایستوود» در سال 1994 ریاست هیات داوران جشنواره كن را به عهده داشت و در سال 1997 نیز با فیلم «قدرت مطلق» در بخش خارج از مسابقه جشنواره كن شركت كرد.
وی همچنین در سال‌های 1985، 1985 و 1990 نیز در این جشنواره شركت كرد و جوایزی را نیز توانست از آن خود كند ولی علی‌رغم آنكه در سال 2003 همه انتظار داشتند تا فیلم «رودخانه مرموز» كه كمی بعد جایزه اسكار را از آن خود كرد، جایزه نخل طلایی را به خود اختصاص دهد، این فیلم نتوانست جایزه‌ای كسب كند.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : خبرگزاری فارس