این سریال را حسن فتحی كارگردانی می‌كند كه پیشتر آثار پرمخاطبی چون میوه ممنوعه و شب دهم را برای تلویزیون ساخته بود...
به گزارش جام جم آنلاین، فرخ نعمتی ، بازیگری كه در ولایت عشق در نقش امام رضا (ع)‌ ظاهر شده، به جمع بازیگران سریال «در مسیر زاینده‌رود» پیوست.
 این سریال را حسن فتحی كارگردانی می‌كند كه پیشتر آثار پرمخاطبی چون میوه ممنوعه و شب دهم را برای تلویزیون ساخته بود.
سریال تازه فتحی به نوعی در ادامه كارهای پیشین این كارگردان محسوب می‌شود كه در آن وجوه دراماتیك اثر كاملا پررنگ است.
 فتحی در طول این سال‌ها نشان داده است كه مخاطب این سال‌های تلویزیون را بخوبی می‌شناسد و با سلایق او آشناست. فتحی این بار هم داستانی را دستمایه كارش قرار داده كه پیشتر در كمتر اثر نمایشی ایرانی دیده‌ایم.
داستان سریال «در مسیر زاینده‌رود» درباره یك فوتبالیست جوان و خوش‌آتیه تهرانی به نام مهران سارنگ است كه تلاش‌ می‌كند موقعیت‌های تازه‌ای را در زندگی حرفه‌ای‌اش تجربه كند، به این دلیل او برای عقد قرارداد با یك باشگاه تازه‌تاسیس به اصفهان سفر می‌كند؛ اما در آنجا اتفاقی می‌افتد كه او پیشتر آن را تجربه نكرده است.
او با مسعود مصیب، جوان نخبه اصفهانی تصادف می‌كند؛ موضوعی كه باعث درگیری مهران با او می‌شود و باعث پدید آمدن ماجراهای بسیار دیگری می‌شود.
فیلمنامه این سریال را علیرضا نادری نوشته كه سابقه نگارش نمایشنامه‌های مطرحی چون 4 حكایت از چندین حكایت رحمان، پچ‌پچه‌های پشت خط، كوكوی كبوتران حرم و نگارش دیالوگ‌های سریال‌هایی چون میوه ممنوعه و اشك‌ها و لبخندها را در پرونده هنری‌اش دارد.
در سریال تازه فتحی، مانند همیشه عده‌ای از شناخته‌شده‌ترین بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون هنرنمایی می‌كنند. حسین محجوب، مهرانه مهین‌ترابی، مسعود رایگان، اشكان خطیبی، بهنوش طباطبایی، پردیس افكاری، مهرداد ضیایی، هومن برق‌نورد، افسانه پاكرو، الهه حسینی، مهدی باقربیگی، مهران نائل و نیما نادری بازیگرانی هستند كه در این اثر به هنرنمایی می‌پردازند.
تاكنون نزدیك به 40 درصد كار تصویربرداری این اثر در گروه فیلم و سریال شبكه یك و به تهیه‌كنندگی اسماعیل عفیفه به پایان رسیده است. همچنین افشین یداللهی به عنوان ترانه‌سرا و احسان خواجه‌امیری در مقام آهنگساز و خواننده تیتراژ سریال در مسیر زاینده‌رود همكاری خواهند كرد.
سریال در مسیر زاینده‌رود قرار است در ایام ماه مبارك رمضان از شبكه یك سیما پخش شود. در ساخت این سریال مسعود كرانی (مدیر تصویربرداری)، خسرو كیوانمهر (صدابردار)، پیام فروتن (طراح صحنه و لباس)، بابك رضاخانی (تدوین)، نادر فوقانی (عكاس)، محمدرسول صادقی (روابط عمومی) و علیرضا احمدی‌كیا (مدیر تولید) همكاری می‌كنند.
 گردآوری:گروه فرهنگ وهنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: jamejamonline.ir